جنازه کوهنورد ۲۱ ساله اصفهانی در حالی پس از ۱۲ روز در ارتفاعات دماوند پیدا شد که به صورت انفرادی تصمیم به صعود گرفته بود و هیچ مجوزی برای این کار نداشت.

دماوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، مهدی نصر اصفهانی، رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: جنازه فرزاد موسایی، کوهنورد ۲۱ ساله اصفهانی که به صورت انفرادی تصمیم به صعود به دماوند گرفته بود، پس از ۱۲ روز مفقودی در ارتفاع ۵۵۰۰ متری پیدا شد.

وی افزود: با وجود تذکر همنوردان وی برای پرهیز از صعود به دماوند در این فصل، این کوهنورد روز سه‌شنبه به پناهگاه دماوند می‌رسد و با سبک کردن کوله کوهنوردی صعود خود را ادامه می‌دهد.تا روز پنجشنبه هم طبیعی بود که این کوهنورد جوان بازگردد اما خبری از او نشد و روز جمعه با تصمیم اضطراری در هیأت کوهنوردی استان یک گروه ۱۵ نفری برای جست‌وجو به دماوند اعزام شد. پاکسازی در جبهه‌های مختلف را با حضور کوهنوردان اصفهان و مازندران و امداد و نجات جمعیت هلال احمر شروع کردیم اما اثری از این کوهنورد جوان نبود. با بالگرد هم جست‌وجو ادامه یافت و از منطقه عکسبرداری شد.

نصر اصفهانی ادامه داد: چند نقطه رنگی در عکس‌ها در مسیر جنوبی دماوند دیده می‌شد که احتمال داشت در آن موسایی دچار حادثه شده باشد. با توجه به مختصات عکس‌ها، تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعزام شدند و در مسیر آبشار یخی و کافردره پیکر بی‌جان این کوهنورد را پیدا کردند. مرحوم موسایی که انفرادی تصمیم به صعود گرفته بود، هیچ مجوزی نداشت و با توجه به ابلاغیه‌های فدراسیون کوهنوردی در زمانه کرونا تمام فعالیت‌های کوهنوردی تعطیل بود. از این رو، هر نوع صعود باید از سوی باشگاه‌ها به اطلاع هیأت کوهنوردی استان اصفهان برسد.

کد خبر 570190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha