مجموع نظرات: ۱
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
۰ نفر

ماسک‌های پارچه‌ای در سبک‌ها و جنس‌های گوناگون عرضه می‌شوند.

MASK

موثرترین ماسک پارچه‌ای در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ماسکی است که به اندازه دست شما باشد و بندهایی داشته باشید که دور سر شما یا دور گوش‌های شما قرار گیرد.

برخی از این ماسک‌ها دارای یک درز عمودی قوس‌دار در وسط هستند که امکان بیرون زدن ماسک و ایجاد فضایی برای تنفس در پشت آن را فراهم می‌کند. ماسک‌های دیگر دارای چند چین افقی هستند که امکان اندازه کردن ماسک را به شما می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ماسک‌های پارچه‌ای برای اینکه در جلوگیری از انتشار کروناویروس موثر باشند، باید سه لایه داشته باشند. لایه اول (نزدیک‌ترین لایه به دهان و بینی شما) باید از کتان یا پارچه‌ جاذب رطوبت دیگری ساخته شده باشند تا قطرک‌های موجود در هوای بازدمی شما را جذب کنند.

لایه میانی ماسک باید از پارچه پلی‌پروپیلن (ماده غیربافته‌شده مانند ماده‌ مورد استفاده در ماسک‌های جراحی) یا فیلتر پلی‌پروپیلنی قابل‌برداشت ساخته شده باشد.

لایه بیرونی باید از پارچه‌ای ساخته شده باشد که رطوبت را دفع کند مانند پلی‌استر یا مخلوط پلی‌استر و کتان.

اگر ماسک زدن باعث می‌شود احساس گرمای بیش از حد کنید، به دنبال ماسکی باشید که لایه‌های بیرونی و درونی آن از جنس پارچه‌های ریزبافت، سبک‌وزن با فناوری پیشرفته باشد که به خنک نگاه داشتن شما کمک کند.

برخی از شرکت‌های کالاهای ورزشی این نوع ماسک‌ها را می‌فروشند. برخی از تولیدکنندگان ماسک مدعی هستند که پارچه‌های به کار رفته در ماسک‌هایشان خواص ضد میکروبی دارند، اما در حال  حاضر شاهدی وجود ندارد که چنین ماسک‌هایی باعث محافظت شما در برابر کووید-۱۹ شوند.

بالاخره مهم‌تر از هر چیز این است که ماسک کاملا دهان و بینی شما را بپوشاند و در کناره‌های آن شکافی میان ماسک و پوست باقی نماند.

کد خبر 570097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha