بدون شک استراحت و خواب از موارد مهم و اساسی در زندگی هر فردی می باشد. در طول شب باید خوابی کافی و عالی داشته باشیم تا بتوانیم تمام طول روز را با انرژی سپری نماییم. برای داشتن خوابی راحت بهتر است تخت خواب و تشت آن استاندارد باشد تا بتوان بدون ایجاد درد و کوفتگی در بدن، خوابی آسوده داشت.

ایران میز

شما علاوه بر اینکه تختی استاندارد را باید  انتخاب نمایید که ارتفاعی مناسب داشته باشد. باید ارتفاع تشک و یا خوشخواب را نیز در نظر داشته باشید. از ویژگی های تخت خواب استاندارد ارتفاع مناسب، پایه مستحکم و جنس تخت خواب می باشد که در ادامه به صورت کامل این موارد را بررسی خواهیم نمود.

خرید از فروشگاه اینترنتی ایران میز

ایران میز اولین فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی است که فعالیت خود را تابستان ۱۳۸۸ آغاز کرده است. ایران میز قدیمی ترین سایت فروش آنلایم انواع مبل راحتی در ایران است که مبلمان را بدون واسطه و با کمترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد. یکی دیگر از اصلی ترین محصولات ایران میز انواع میز ناهار خوری چوبی است. تقریبا همه گروه های محصول اعم از محصولات چوبی خانگی(میز تلویزیون، بوفه و ویترین، سرویس خواب، مبلمان و...) و مبلمان اداری (صندلی اداری، میز اداری، کتابخانه و ...) در ایران میز وجود دارد. در حال حاضر ارسال و نصب محصول رایگان است. برای دریافت مشاوره به شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۳۹۲۵ تماس بگیرید. برای مشاهده محصولات چوبی و دکوراسیون و خرید اینترنتی به وب سایت ایران میز به آدرس iranmiz.com مراجعه کنید. 

ارتفاع مناسب تخت 

ارتفاع برای تخت خواب از ویژگی های مهم و اولیه در انتخاب و خرید آن است. ارتفاع مناسب برای تخت علاوه بر اینکه برای نشستن و برخاستن خوب است و به عضلات و مفاصل فشار وارد نمی کند. برای بهداشت و سلامت نیز بسیار مفید است به این صورت که گردش هوا در قسمت زیر تخت به طور کامل انجام می شود و باعث می شود هوا به قسمت های زیرین خوشخواب نیز برسد و در جریان باشد. در این حالت دیگر بوی ماندگی در تشک ایجاد نمی شود و باکتری های میکروسکوپی نیز داخل خوشخواب تجمع نمی کنند.

ارتفاع تخت ‌خواب استاندارد

تخت‌ خواب نباید به هیچ وجه خیلی نزدیک به سطح زمین باشد. در این صورت هم برای نشستن و برخواستن بر روی تخت دچار مشکل می شوید هم اینکه هوا در قسمت زیر تخت جریان ندارد. در نهایت نیز برای تمیز کردن زیر تخت خواب دچار مشکل خواهید شد. هنگام خرید سعی کنید بر روی تخت خواب بنشینید. در این حالت بهترین زاویه ۹۰ درجه می باشد که در مفصل زانوی شما دیده می شود. همچنین کف پاها به صورت کامل نیز باید بر روی زمین باشد. این ارتفاع مناسب ترین حالت است که معمولا بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر می باشد.

 اگر کمتر و یا بیشتر از این ارتفاع تخت خود را انتخاب نمایید مشکلاتی در آینده برای شما پیش خواهد آمد. اگر ارتفاع تخت خیلی کم باشد زانو ها خم می شوند و در مقابل اگر ارتفاع تخت زیاد باشد برای نشستن بر روی آن دچار زحمت می شوید و باید همیشه در ناحیه پا کشش داشته باشید تا بتوانید بر روی تخت بنشینید.

حمل و جا به جایی آسان تخت خواب

حمل تخت از موضوعاتی ست که بسیاری از افراد چندان توجهی به آن ندارند. خصوصا افرادی که جا به جایی بسیار دارند و باید مدام در حال اسباب کشی باشند. درست است که تخت خوب ها دارای قطعاتی هستند که از یکدیگر جدا می شوند. اما جدا کردن آن ها نیاز به نیروی متخصص دارد که هم هزینه بسیاری برای شما ایجاد می کند و هم اینکه حمل آن سخت و سنگین می باشد. خصوصا تخت خواب های چوبی.

در اثر این باز و بسته کردن قطعات آسیب هایی به تخت شما وارد می شود که ممکن است پس از چند سال دیگر تخت خواب را برای شما بلا استفاده نماید. پس بهتر است تخت خوابی که انتخاب می کنید سبک باشد تا در هنگام جا به جایی کار ساده انجام شود. مقاومت متریال مصرف شده باید بسیار بالا باشد تا در صورت جا به جایی های مکرر تخت شما دچار آسیب نشود و بتوان از آن برای سالیان سال استفاده نمود.

پایه مستحکم

استحکام پایه ها در تخت خواب یک موضوع مهم است. زیرا تمام وزن تخت خواب و تشک و افرادی که بر روی آن می خوابند همگی بر روی پایه ها می باشد. پایه ها بدون اینکه دچار خم شدگی شوند و یا ترک بر  روی آن ها ایجاد شود و یا شکسته شوند باید بتوانند وزن را تحمل نمایند.

البته در تخت خواب هایی که جک دار هستند دیگر پایه وجود ندارد و در واقع بدون پایه هستند . اما در مقابل کفی تخت خواب در این جا اهمیت پیدا می کند. به دلیل نبود پایه قسمت زیرین تخت دارای یک فضای خالی است تا بتوان لوازمی را درون آن قرار داد. تخت خواب های جک دار گران قمت تر از نوع بدون جک آن می باشد .اما باید گفت که استحکام و دوام بسیار بالایی نیز دارند که این گرانی را توجیح می کند.

تخت خواب ایران میز

ابعاد استاندارد تخت‌ خواب

پس از انتخاب ارتفاع صحیح و مناسب نوبت به انتخاب ابعاد می رسد. منظور از ابعاد برای تخت، طول و عرض آن می باشد که برای انواع مختلف تخت دارای ابعاد و سازه های مختلفی می باشد. ابعاد استاندارد برای تخت‌ خواب یک نفره ۹۰*۲۰۰ سانتی ‌متر است. در تخت دو نفره ۱۶۰*۲۰۰ سانتی متر است. اما تخت خواب ها دارای چند سایز مختلف دیگر نیز هستند که با توجه به جثه فرد و همچنین محیطی که قرار است تخت در آن جا قرار گیرد انتخاب می شوند.

اگر فرد جثه بزرگی داشته باشد و یا برای خواب نیاز به فضای بیشتری داشته باشد، تخت های یک نفره با عرض ۱۱۰ سانتی متری (twin size) و تخت های دونفره با عرض ۱۸۰ (king size) و حتی (super king) با عرض ۲۰۰ سانتی متری نیز وجود دارند. البته این تخت خواب ها بیشتر به صورت سفارشی هستند. همچنین برای آن ها نیز باید تشک و خوشخواب های سفارشی نیز استفاده نمود تا بتوان تخت را برای استفاده و خواب آماده نمود.

متریال ساخت تخت خواب

از جمله فاکتورهایی که برای تخت خواب استاندارد می توان نام برد، جنس تخت خواب است. متریال تخت‌ خواب‌ ها به ‌صورت چوبی، فلزی، ام.دی.اف، ملامینه و ترکیب فلز و ام.دی.اف یا ملامینه است. تخت‌ خواب‌ های چوبی و ام.دی.اف نباید هیچ گونه بوی چسب و رنگ دهند به این موضوع هنگام خرید دقت نمایید. علاوه بر اینکه نشان دهنده جنس نامرغوب آن است می تواند برای برخی از افراد نیز حساسیت زا باشد.

تخت خواب های فلزی سلیقه هر کسی نیست و برای یکسری از افراد خاص می باشد. اما در مقابل سبک هستند و قمت کمتری نیز دارند. بیشتر برای افرادی که به صورت مداوم جا به جایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای دکوراسیون های صنعتی و مینیمال. اما اگر این تخت خواب های فلزی هنگام نشستن و خوابیدن بر روی آن ها صدا دهند چندان جالب نخواهد بود و نباید آن را خریداری نمود.

بهتر است اگر می خواهید تخت خواب فلزی تهیه نمایید آن را به صورت سفارشی و از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید تا هم کیفیت دوام بالایی داشته باشد و هم زا متریال عالی ساخته شده باشد در این صورت دیگر نه متریال نامرغوب دارد و نه اینکه هنگام نشستن و خوابیدن صدا می دهد.

اما در نهایت تخت های چوبی و و ام.دی.اف هستند که طرفداران بسیاری دارند. این نوع تخت خواب ها از گذشته تا به حال در منازل ما بوده است. همچنین معمولا برای نو عروسان از این سبک و متریال تخت خواب استفاده می شود که در سبک کلاسیک و سلطنتی بیشتر مورد پسند می باشد. اگر خریدار نوع ام دی اف هستید دقت نمایید که روکش ها خوب نصب شده باشند و بوی چسب ندهند زیرا در این صورت پس از مدتی استفاده روکش ها جدا می شوند و نمای تخت نا زیبا خواهد شد و چندان وجه خوبی نخواهد داشت.

کد خبر 569939

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha