خط ۴۰۰ کیلو ولت زاهدان-بم، نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر پروژه‌هایی است که امروز پنجشنبه ۱۳ آذر در استان سیستان و بلوچستان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری افتتاح شد.

برق‌رسانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سی‌وپنجمین هفته از افتتاح‌های جهش تولید و سی‌امین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ۲۵ پروژه صنعت برق افتتاح شد. این پروژه‌ها به ارزش ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان در سه استان خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد. از این تعداد ۱۵ پروژه در استان سیستان و بلوچستان، یک پروژه در استان خراسان رضوی و ۹ پروژه هم استان خوزستان است.

افتتاح خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم، نیروگاه‌های مقیاس کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۳۸.۵ مگاوات و ۱۱ پروژه خط انتقال شبکه فوق توزیع برق پروژه‌هایی است که امروز در سیستان و بلوچستان افتتاح شد. تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق کشور و تامین نیازمندی صنایع جدید استان از جمله مزایای فنی این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی میل نادربه ظرفیت ۲.۵ مگاوات و خط انتقال این پروژه، علاوه بر امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های بادی به افغانستان، بخشی از نیاز مصرف استان تامین شده و زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 569889
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha