دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح محدودیت‌های کرونا قید زمانی برای پایان ندارد و وقتی پایان می‌یابد که وضعیت از قرمز به نارنجی، از نارنجی به زرد و از زرد به سفید تبدیل شود.

محدوديت تردد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی که از شنبه هفته آتی اجرا می شود، می گوید: اعلام زمان دوهفته ای برای اجرای این طرح صحیح نیست. این طرح قید زمانی برای پایان ندارد. در حقیقت زمانی پایان می یابد که وضعیت از قرمز به نارنجی، از نارنجی به زرد و از زرد به سفید تبدیل شود که در آن هنگام طرح خاتمه یافته است.

ذولفقاری، رئیس کمیته اجتماعی انتظامی این ستاد نیز درباره نداشتن قید زمانی برای طرح هوشمند مدیریت کرونا می گوید: در این طرح یک هفته و دو هفته نداریم و طرح هوشمند مدیریت کرونا طرحی مستمر است. محدودیت ها هوشمند است، به این معنا که شهرهای کشور بر اساس ارزیابی هفتگی وزارت بهداشت در وضعیت های زرد، نارنجی و قرمز قرار می گیرند. بی تردید، با توجه به این وضعیت ها، محدودیت های متناسب اعمال خواهد شد. به این ترتیب از روز شنبه هفته آتی تا پایان هفته آینده بر اساس اعلام وضعیت شهرها محدودیت در آنها اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرده است که اجرای این طرح در مرحله اول دو هفته بود و از حالا به بعد روزهای دوشنبه هر هفته وضعیت شهرها توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و بر مبنای آن برای شنبه بعد آن اعمال محدودیت ها مشخص می شود و استمرار طرح تا زمان کنترل بیماری ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 569855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha