خودرو به دلایل مختلفی در حین حرکت خاموش می‌شود که در این گزارش علت‌های اصلی آن را بررسی کرده‌ایم.

رانندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی پیش می‌آید که هنگام رانندگی خودرو یکباره خاموش می‌شود و دیگر گاز نمی‌خورد در این شرایط مجبور به توقف در گوشه خیابان هستیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که خودرو یکباره خاموش می‌شود که در این گزارش قصد داریم دلایل اصلی آن را بررسی کنیم.

یکی از اصلی‌ترین دلایل خاموش شدن خودرو در حین رانندگی تمام شدن سوخت است. خالی شدن باک بنزین ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اما اگر این اتفاق به طور مداوم برای شما رخ می‌دهد، بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید و سوخت‌سنج خودروتان را مورد بررسی قرار دهید.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن خودرو در حین رانندگی اشکال در پمپ بنزین است. اگر جسمی در پمپ بنزین یا فیلتر گیر کرده باشد، ماشین در هنگام رانندگی خاموش می‌شود.

اختلال در آلترناتور و دینام خودرو: هنگامی که مشکلی در ارتباط بین آلترناتور و دینام خودرو به وجود بیاید، برق‌رسانی به‌درستی صورت نمی‌گیرد و سبب خاموش شدن موتور خودرو می‌شود.

اختلال در سوئیچ اشتعال: هنگامی که سوئیج اشتعال خودرو ضعیف می‌شود، انرژی و قدرت کافی برای جرقه زنی در موتور خودرو را ندارد این کاهش قدرت باعث می‌شود موتور خودرو هنگام رانندگی خاموش شود.

سنسورهای خراب: اتومبیل‌های مدرن دارای رایانه هستند و سنسورهای خراب و معیوب آن می‌توانند اطلاعات نادرست را منتقل کنند.

علت خاموش شدن موتور خودرو در حالت درجا

خطا در خطوط انتقال قدرت: این مشکل برای وسایل نقلیه با سیستم انتقال خودکار پیش می آید و از جمله دلایل خاموش شدن موتور خودرو است.

در خودروهایی با گیربکس معمولی، انتقال قدرت توسط کلاچ و دنده صورت می‌گیرد. گیربکس اتوماتیک برای انجام این کار به مبدل گشتاور مجهز است. اگر مبدل گشتاور ضعیف، شکسته و یا ترک خورده باشد، موتور در حالت درجا خاموش می‌شود.

فیلتر سوخت‌گرفته: از دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حالت درجا،فیلتر سوخت گرفته و مسدود است.برای رفع این مشکل می توانید با هزینه اندک، فیلتر خودرو را تعویض کنید.

اختلال در پمپ سوخت و انژکتور سوخت: پمپ سوخت شکسته نمی‌تواند به درستی سوخت را از مخزن روغن به موتور منتقل کند و باعث می‌شود فشار سوخت کاهش یابد.انژکتورهای سوخت کثیف، باعث پاشش نامنظم سوخت و خاموش شدن خودرو می شود.

سنسور جریان هوای معیوب: سنسور، جریان هوایی را که وارد موتور می‌شود از نظر کیفیت و کمیت تعیین می کند و براساساطلاعات دریافت شده، واحد کنترل موتور (ECU) نسبت به میزان ارسال روغن به موتور دستورات لازم را صادر می‌کند. سنسور جریان هوا در صورت داشتن نقص یا کثیف بودن، اطلاعات نادرستی را به کامپیوتر خودرو منتقل می‌کند که باعث خاموش شدن موتور خودرو در حالت درجا می‌شود.

اختلال در سیستم سیم‌کشی خودرو: اگر سیم‌های موجود در سیستم سیم کشی خودرو فرسوده یا شل شده باشند، خودرو به دلیل اتصال ناپایدار به مدار احتراق، ولتاژ از دست می‌دهد، در نتیجه موتور خودرو خاموش می شود.

اولویت اصلی راننده در زمان خاموش شدن خودرو حفظ ایمنی خود و سایر سرنشینان است.

  • اگر ماشین شما هنگام رانندگی خاموش شد، باید این کارها را انجام دهید:

ماشین را به کنار جاده منتقل کنید.

اگر نمی‌توانید بلافاصله ماشین را روشن کنید، برای هشدار به خودروهای در حال حرکت فلشرهای اضطراری ماشین  خود را روشن کنید.

خودرو را به تعمیرگاه منتقل کنید.

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث خاموشی اتومبیل هنگام رانندگی شود، مهم این است که همیشه از سلامت اتومبیل خود آگاه باشید برای این منظور به صورت دوره ای به تعمیرگاه مراجعه کنید تا در هنگام رانندگی دچار مشکل نشوید.

کد خبر 569802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha