سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد دستورالعمل‌ها درباره ماسک زدن را دقیق‌تر کرده است و اکنون توصیه می‌کند همه افراد در مراکز مراقبت‌های بهداشتی و در همه موارد تماس در مکان‌ها دربسته بدون تهویه مناسب ماسک بزنند.

MASK

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان جهانی بهداشت در ماه ژوئن (خرداد) دولت‌های عضو را تشویق کرده بود تا از همه افراد بخواهند در فضاهای عمومی دربسته و درباز که خطر انتقال کروناویروس وجود دارد، ماسک بزنند.

از آن هنگام به بعد موج دوم جهانی شیوع کرونا کشورها را فراگرفته است. در مجموع تا به حال بیش از ۶۳ میلیون نفر در جهان دچار کووید-۱۹ شده‌اند و ۴۷۵/۱ میلیون نفر به علت این بیماری درگذشته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۱۲ آذر اعلام کرد در مناطقی که ویروس کرونا در حال انتشار است، افراد- از جمله کودکان و دانش‌آموزان ۱۲ ساله و بالاتر- باید همیشه در فروشگاه‌ها، محل‌های کار و مدارسی که تهویه کافی ندارند و نیز هنگام دیدار با دیگران در خانه‌هایی که اتاق‌هایشان به خوبی تهویه نمی‌شود، ماسک بزنند.

بر اساس این دستورالعمل همچنین در فضاهای سرباز و در فضاهای دربسته با تهویه کافی که رعایت فاصله جسمی دست کم یک متر امکان‌پذیر نیست، باید ماسک زد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، در همه این سناریوها ماسک زدن که بیشتر مانع انتقال ویروس از فرد ماسک‌زده به دیگران می‌شود، باید با سایر احتیاطات بهداشتی مانند شستن دست همراه شود.

سازمان جهانی بهداشت همچنین ماسک زدن «همگانی» را در مراکز مراقبت بهداشتی و نیز هنگام مراقبت از سایر بیماران را توصیه می‌کند.

این توصیه به ماسک زدن ملاقاتی‌ها، بیماران سرپایی و نیز مکان‌های عمومی در این مراکز مانند کافی‌شاپ‌ها و اتاق کارکنان را دربرمی‌گیرد.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کارکنان بهداشتی می توانند در صورت در اختیار بودن ماسک‌های N95 در هنگام مراقبت از بیماران کووید-۱۹ از آنها استفاده کنند، اما هنگام انجام اعمال تولیدکننده ذرات هواپخش حامل ویروس (مانند لوله‌گذاری تنفسی در بیماران کووید-۱۹) که خطر بالاتر انتقال ویروس را دارند، تنها وسیله‌ای که اثر ثابت‌شده در حفاظت در برابر ویروس دارد، ماسک‌های N95 هستند.

همچنین این سازمان توصیه می‌کند افرادی در هنگام انجام دادن فعالیت جسمی شدید، با توجه به خطرات احتمالی به خصوص در افراد دارای آسم ماسک نزنند.

به گفته این سازمان تهویه کافی، فاصله‌گیری جسمی و ضدعفونی کردن «سطوح با تماس زیاد» در سالن‌های ورزشی باید ادامه یابد، در غیر اینصورت بستن موقت این مکان‌ها در نظر گرفته شود.

کد خبر 569756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha