چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

فیلم «درس‌های فارسی» به عنوان نماینده سینمای بلاروس در جوایز اسکار ۲۰۲۱ انتخاب شد.

درس فارسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سینمای بلاروس نیز به عنوان یکی از آخرین کشورها، فیلم «درس های فارسی» به کارگردانی «وادیم پرلمان» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد. 

داستان این فیلم که اولین نمایش جهانی خود را در بخش نمایش های ویژه جشنواره فیلم برلین تجربه کرد در سال ۱۹۴۲ در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد که یک بلژیکی به همراه شماری یهودی توسط نیروهای نازی بازداشت و به یکی از اردوگاه مرگ در آلمان منتقل می‌شود. او با تلاش فراوان می‌تواند نازی‌ها را متقاعد کند که یهودی نیست، بلکه یک ایرانی است. این دورغ اگر چه او را نجات می‌دهد، اما مأموریتی غیرممکن را نیز برای او به همراه دارد و نازی‌ها او را مامور آموزش زبان فارسی به یکی از افسران خود میکنند. 

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در این شاخه روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است و تاکنون ۸۵ کشور نماینده رسمی خود را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۱ به آکادمی معرفی کرده اند و فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی نیز نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود. 

باید منتظر انتشار فهرست رسمی فیلم های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) اسکار ۲۰۲۱ از سوی آکادمی باشیم. سال گذشته، ۹۲ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد. 

کد خبر 569695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha