صعود دو تیم ژاپنی دو تیم چینی و یک تیم کره‌ای به مرحله حذفی لیگ قهرمان آسیا قطعی شده است.

بيجينگ

به گزارش همشهری آنلاین  مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق آسیا به روزهای پایانی نزدیک شده است و به زودی حریف پرسپولس مشخص می‌شود.

تاکنون ۵ تیم از منطقه شرق آسیا صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را قطعی کرده اند.

صعود بیجینگ چین، اولسان هیوندای کره جنوبی، ویسل کوبه ژاپن، یوکوهامای ژاپن و شانگ‌های چین، به مرحله حذفی  قطعی شده است.  در میان تیم های صعود کننده به دور حذفی در منطقه شرق تیم بیجینگ گوان چین قاطعانه ترین صعود را داشته. 

این تیم چینی از ۵ بازی خود در مرحله گروهی با کسب ۱۵ امتیاز تمامی حریفان خود را شکست داده تا در گروهی که اف سی سئول کره، ملبورن ویکتور استرالیا و چیانگرای تایلند حضور دارند به عنوان تیم اول صعود کند. بیجینگ فردا با نماینده تایلند بازی دارد و دو تیم کره ای و استرالیایی هم به مصاف هم می‌روند تا ششمین تیم صعود کننده احتمالا از میان این دو تیم انتخاب شود. ستاره تیم بیجینگ، رناتو آگوستو مهاجم برزیلی این تیم است که سابقه بازی در تیم‌هایی مانند کورینتیانس، فلامینگو و بایر لورکوزن را دارد. مهاجمی که ۳۱ بازی ملی در کارنامه دارد و البته ۶ گل زده برای تیم ملی برزیل.


دیگر بازیکن مهم تیم بیجینگ، آلان کاروالیو است. مهاجم ۳۱ ساله و برزیلی این تیم چینی که ۱۳۰ بار برای ردبول سالزبورگ در رقابت های مختلف به میدان رفته بود و موفق شده بود ۹۳ بار گلزنی کند و ۳۶ پاس گل بدهد. این مهاجم کهنه کار و باتجربه، که سابقه بازی در گوانگژو و فلومیننزه را در کارنامه دارد، از گوانگژو راهی بیجینگ شده و در ۱۹ دیداری که برای این تیم به میدان رفته است، ۹ بار گلزنی کرده است. باید دید این تیم قدرتمند چینی در دور حذفی هم موفق خواهد شد نمایش دور گروهی خود را تکرار کند و به مرحله فینال برسد یا نه.

اما یک بازیکن فوق العاده خطرناک در تیم بیجینگ گوان حضور دارد که شاید رقابت های مقدماتی جام ملت های آفریقا سبب خیر شد تا این بازیکن به همراه تیمش در این رقابت ها حضور پیدا نکند. سدریک باکامبو مهاجم زهردار و اهل کنگو که سابقه حضور در ویارئال و سوشو فرانسه را دارد، با قراردادی گران قیمت و ۲۵ میلیون یورویی به بیجینگ پیوست.


این بازیکن در ۷۴ بازی موفق شده است ۵۳ بار برای بیجینگ گلزنی کند و ۲۰ پاس گل بدهد. او ۴۷ بار گلزنی برای ویارئال را نیز در کارنامه دارد. از نکات جالب در مورد باکامبو این است که چند روز پیش در خبرها عنوان شد که رئال مادرید برای اینکه بازیکنی را در کنار کریم بنزما در ترکیب تیمش داشته باشد، به دنبال جذب باکامبو است.

تیم هفتم صعود کننده از مرحله شرق هم از میان شانگهای چین و اف سی توکیو انتخاب خواهد شد. در گروه f این مسابقات این دو تیم ۷ امتیازی پایین تر از اولسان هیوندای ۱۳ امتیازی قرار دارند.

 در نهایت تیم هشتم منطقه شرق را تک بازی گروه سه تیمی این منطقه مشخص خواهد کرد. جایی که ویسل کوبه تیم ژاپنی صعود کرده به مصاف سامسونگ کره خواهد رفت. دیداری که برای تیم کره ای اهمیت زیادی دارد. چرا که این تیم ۲ امتیازی در صورت شکست تیم ژاپنی، ۵ امتیازی خواهد شد و احتمالا به جای گوانگژوی چین راهی دور بعد خواهد شد.

کد خبر 569609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha