سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در پی سرقت ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه‌گاه‌ها در منطقه نفتخیز گچساران، پرونده‌ای برای آن تشکیل داد.

لوله نفتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، گفته می‌شود ۵۴۰۰ متر از خط لوله انتقال نفت از بی‌بی‌حکیمه به گوره دزدیده شده است. این خط لوله ۸ اینچی به دلیل کاهش تکلیفی تولید نفت در میدان‌های نفتی به مدت ۲ سال خالی بوده و در این بازه زمانی بخشی از آن به طول ۵.۴ کیلومتر سرقت شده است.

برآوردها حاکی از آن است که میزان خسارت وارده بالای ۵۰ میلیارد تومان است. این سرقت در بازه زمانی دوساله صورت گرفته است و در این مدت ظاهراً شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان متولی اصلی خطوط لوله انتقال نفت، بازرسی دوره‌ای از خط لوله بی‌بی‌حکیمه به گوره را متوقف کرده است.

گفته می‌شود سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع ورود کرده و با تشکیل پرونده با عنوان «بررسی سرقت لوله‌های نفتی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران» سهل‌انگاری حراست خطوط لوله این شرکت محرز شده است.

بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، با تحقیقات گروه بازرسی مستقر در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، مشخص شد ۵۴۰۰ متر لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه‌گاه‌ها در ناحیه صنعتی این شرکت با برآورد قیمتی بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال به سرقت رفته است.

با اخذ توضیح از ۲۶ نفر نیروی کارکنان اداره حراست، عملیات و بازرسی خطوط لوله این شرکت و بررسی مستندات و تجزیه تحلیل نقشه‌های توپوگرافی، هوایی و نقشه‌های ترسیمی اداره کل حراست مصوبه وزارت نفت، مشخص شد عوامل حراستی و بازرسی این خط لوله مرتکب سهل‌انگاری شده‌اند.

کد خبر 569596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha