مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گرچه راه‌های برای کاهش خطر سرایت ویروس کرونا در فروشگاه‌های بزرگ وجود دارد، اما کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت امکان از این کار پرهیز کنید.

shopping

به گزارش همشهری آنلاین، خرید در فروشگاه‌های شلوغ یک فعالیت «پرخطر» است و باید تا جایی که می‌توانید خرید با حضور شخصی را از جمله در سوپرمارکت‌ها محدود کنید.

در عوض می‌توانید خرید را به طور آنلاین انجام دهند، به بازارهای در فضاهای باز بروند یا از محل‌های خرید با ماشین استفاده کنند که افراد خرید را به طور آنلاین درون ماشین انجام می‌دهند و کارگران کالا را برای مشتریان درون ماشین می‌آورند.

اگر لازم است وارد فروشگاهی شود، ساعاتی را انتخاب کنید که احتمالا شمار کمتری از افراد درون آن باشند. ماسک بزنید و فاصله دست کم ۲ متری را با دیگران رعایت کنید.

سعی کنید کمترین زمان ممکن را درون فروشگاه بگذرانید. فقط خریدتان را انجام دهید و به سرعت خارج شوید.

از محلول ضدعفونی‌کننده دست که حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشد، هنگام خروج از فروشگاه استفاده کنید و هنگامی که به خانه رسیدید دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

گرچه صاحبان فروشگاه‌ها ممکن است کارهای گوناگونی را برای ایجاد احساس آسودگی مشتریان از لحاظ سرایت کرونا انجام دهند، اما این کارها خطر انتقال ویروس را از بین نمی‌برد. برای مثال در برخی از فروشگاه‌ها دمای بدن مشتریان هنگام ورود اندازه‌گیری می‌شود، اما یک شخص دچار عفونت کرونا ممکن است تب نداشته باشد و با این وجود ویروس را منتشر کند.

حفاظ‌های پلاستیکی بین مشتریان و مسئول صندوق ممکن است جلوی همه قطرک‌های تنفس از شخص دچار عفونت را نگیرد.

اگر هوای درون فروشگاه خفه است، ممکن است نشانه تهویه نشدن هوای درون آن باشد و در این صورت باید فروشگاه را ترک کنید.

کد خبر 569458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha