سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز سه‌شنبه ۱۱ آذر از بارش برف و باران در برخی مناطق خبر داد.

برف

به گفته همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس سبب بارش باران، گاهی رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش پراکنده می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا فعالیت این سامانه بارشی تشدید می‌شود، گفت: از این رو این سامانه علاوه بر این نواحی در استان‌های لرستان، ایلام، همدان، برخی نقاط استان کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم نیز فعال خواهد بود و در برخی نقاط از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکز بارش پراکنده را به‌ دنبال دارد.

به گفته ضیاییان، شدت بارش فردا در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز پنجشنبه در غرب، جنوب‌ غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور و شمال شرق نیز بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: طی روز جمعه در غرب خلیج فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غرب گیلان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت. همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

ضیاییان همچنین گفت: طی روز شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز غربی شاهد بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، به‌تدریج ابری با احتمال بارش پراکنده و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری و با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 569348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha