فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) با انتشار بیانیه رسمی، کارگزاری مفید را به عنوان اولین کارگزار بورس در رقابتی بین شرکت‌کنندگان از کشورهای اروپای شرقی، آسیای غربی و شمال آفریقا در سال ۲۰۲۰ برگزید.

کاگزاری مفید

این فدراسیون هر ساله رقابتی را با عنوان "لیگ قهرمانان فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی" برگزار می‌کند که طی آن با بررسی عملکرد فعالان بازار سرمایه در کشورهای عضو، برگزیدگان را در دو بخش بازار سهام و بازار بدهی در قالب نشان‌های طلا، نقره و برنز اعلام می‌کند.

امسال این فدراسیون ارزشمندترین نشان خود یعنی مدال طلای لیگ قهرمانان بورس‌های اروپایی و آسیایی را در بخش بازار سهام در میان شرکت کنندگان از کشورهای اروپای شرقی، آسیای غربی و شمال آفریقا به کارگزاری مفید از کشور ایران اعطا کرد. به‌علاوه نشان نقره این لیگ در بخش بازار بدهی نیز به کارگزاری مفید از ایران اعطا شد.

فیاس در بیانیه پایانی خود، هدف از برگزاری لیگ قهرمانان را تعیین بهترین کارگزاری در مبادلات محلی و اهدای جایزه «عضو قهرمان» عنوان کرد. از جمله مهمترین معیارهای ارزیابی کارگزاری‌ها برای انتخاب در لیگ قهرمانان این فدراسیون؛ وضعیت عملکرد آنها در معاملات بازار سهام و همچنین بازار بدهی است.

دکتر کنستانتین سارویان دبیرکل این فدراسیون طی نامه‌ای، ضمن تقدیر از کارگزاری مفید، هدف از این انتخاب را افزایش آگاهی در خصوص عملکرد کارگزاری‌های برتر کشورهای عضو این فدراسیون و ارائه فرصت‌های جدید به آنها عنوان کرد. او همچنین در بیانیه پایانی این رویداد نوشته است: «جایزه لیگ قهرمانان فرصت‌ها و دید جدیدتری را برای بهترین بازیگران به ارمغان می‌آورد.»

سال گذشته نیز که این رویداد به میزبانی بخارست رومانی برگزار شد، کارگزاری مفید یک مدال نقره و یک مدال برنز در بخش‌های بازار سهام و بازار بدهی به دست آورده بود.

مراسم جایزه فیاس (FEAS) با عنوان لیگ قهرمانان هر سال همزمان با برگزاری کنفرانس بورس‌های اروپا و آسیا برگزار می‌شود. البته امسال با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ این فدراسیون بین‌المللی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مراسم اعطای جایزه و کنفرانس سالانه اعلام برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز از سوی این فدراسیون به شکل حضوری برگزار نشده ولی با توجه به تحلیل اطلاعات بورس‌های کشورهای عضو در سال ۲۰۲۰، برگزیدگان امسال همانند سال قبل معرفی شده‌اند.

طبق بیانیه فیاس، هدف از برگزاری لیگ قهرمانان بورس‌های آسیایی و اروپایی این است که بهترین اعضا از بین بورس‌های کشورهای عضو طی رقابتی سالم و تخصصی انتخاب و نسبت به رقبای خود متمایز شوند. جوایز این رقابت بر اساس دو شاخص مبادلات مالی در بازار سرمایه و بدهی تعیین می‌شود که با ارزیابی‌های انجام شده برندگان در سه سطح طلا، نقره و برنز معرفی می‌شوند.

در رقابت امسال شرکت‌های کارگزاری و خدمات بازار سرمایه از کشورهای ارمنستان، اردن، قزاقستان، یونان، بلاروس، کویت، رومانی، قبرس، سوریه، مصر، ایران، عراق، عمان، فلسطین و ازبکستان شرکت کرده بودند. ۵۱ کارگزاری در بخش بازار سهام و ۳۳ شرکت در بخش بازار بدهی مجموعا از ۱۵ کشور در این رقابت حاضر بودند.

فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی یکی از فدراسیون های معتبر و مطرح جهانی در زمینه ارزیابی فعالیت های فعالان بورس های کشورهای اروپایی و آسیایی به شمار می‌آید. اخیرا بورس‌های قاره اقیانوسیه نیز به عضویت این فدراسیون درآمده‌اند تا دایره پوشش آن در میان بورس‌های جهان گسترده‌تر باشد.

کد خبر 569084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha