یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

اصلاح می‌تواند یک حرکت نزولی در روند صعودی یا یک حرکت صعودی در یک روند نزولی باشد؛ اما در بیشتر مواقع منظور از اصلاح، کاهش نسبی قیمت‌ها در یک روند صعودی است.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، اصلاح قیمت به معنی حرکتی است که بخشی از روند غالب بازار را خنثی می‌کند؛ یعنی قیمت برخلاف موج اصلی حرکت می‌کند. به طور کلی سهم به صورت یک‌باره صعود یا نزول نمی‌کند و معمولاً به صورت پلکانی بالا یا پایین می‌رود.

دوران استراحت بورس وقتی است که احساس شود قیمت‌ها بیش از اندازه حقیقی‌شان رشد کرده‌اند و سرمایه‌گذاران نیز اقدام به فروش سهام خود کنند. از طرفی رشد بیش از حد سهام را که پس از آن فروش‌های سنگین‌تر بعدی را ایجاد می‌کند، دوران اصلاح قیمت نیز می‌نامند.

اصلاح می‌تواند یک حرکت نزولی در روند صعودی یا یک حرکت صعودی در یک‌روند نزولی باشد، اما در بیشتر مواقع منظور از اصلاح، کاهش نسبی قیمت‌ها در یک روند صعودی است.

مبحثی به نام الگوهای برگشتی در علم تکنیکال وجود دارد که این طور تعریف می‌شود: الگوهای برگشتی در انتهای روندهای صعودی یا نزولی شکل می‌گیرند و بیانگر برگشت بازار هستند؛ به بیان دیگر الگوهای برگشتی باعث تغییر روند بازار می‌شوند و یکی از اولین نشانه‌های تشکیل الگوهای برگشتی شکسته شدن خط روند هستند.

کد خبر 540693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha