دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای افزایش آمار ازدواج جوانان باید همزمان با پرداخت وام ازدواج، راهکارهای بلندمدتی نظیر مسکن ارزان زوجین یا تامین اشتغال پایدار برای زوجین را در پیش گرفت.

وام ازدواج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشخص نبودن رقم قطعی وام ازدواج سال آینده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بارها گفته‌ایم که ما مخالف افزایش رقم وام‌ ازدواج برای کمک به جوانان نیستیم، اما باید دستورالعمل‌های لازم به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و آسیب‌های احتمالی افزایش رقم وام ازدواج تدوین شود و مجلس هنگام تصویب یا افزایش مبلغ پیشنهادی برنامه و بودجه به این نکات توجه کند.

وی با تاکید بر این‌که تامین تضامین و بازپرداخت وام‌ ازدواج باید در توان زوجین باشد، افزود: تاکنون دستورالعملی توسط بانک مرکزی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از افزایش رقم وام ازدواج تدوین نشده است از سوی دیگر در تمام این سال‌ها با افزایش رقم وام ازدواج شاهد افزایش تعداد ازدواج‌ها نبوده‌ایم.

در حالی که زمزمه‌هایی از افزایش رقم وام ازدواج در سال آینده از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان به گوش می‌رسد، تندگویان معتقد است که برای افزایش آمار ازدواج جوانان باید هم‌راستا با پرداخت وام ازدواج، راهکارهای بلندمدت نظیر مسکن ارزان زوجین یا تامین اشتغال پایدار برای زوجین را در پیش گرفت چراکه در غیر این صورت با افزایش رقم وام ازدواج شاهد افزایش تعداد ازدواج نخواهیم بود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: هر سال آمار ازدواج کاهش بیشتری داشته است. ما نیازمندیم در کنار رسیدگی به موضوعات اقتصادی، فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش جوانان به سمت تشکیل زندگی و خانواده، برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی بلندمدتی را همگام با سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده در پیش گیریم.

تندگویان در پایان گفت: افزایش رقم وام ازدواج در سال آینده باید بر مبنای بررسی کارشناسانه و مشخص انجام شود تا زوجین توان بازپرداخت آن و تامین تضامین لازم را داشته باشند.

کد خبر 569059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha