دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستگاه های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که شهید فخری زاده مورد هدف اقدام تروریستی قرار می گیرد و در کدام محل نیز قرار است عملیات آنها انجام شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، امیر دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز دوشنبه دهم آذر ماه در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید محسن فخری زاده در آستان امامزاده صالح،گفت: جا دارد به ملت شریف ایران برای از دست دادن چنین فرزند متعهدی تسلیت بگویم و متعهد میشوم که ما اشک غم را به حول و قوه الهی از چشمان شما پاک می کنیم.

وی افزود: من ۲۰ سال است که این شهید را می شناسم و در جزئیات شغلی و فعالیت های او قرار داشتم. او به معنای واقعی کلمه فردی بی بدیل بود. در حوزه فناوری صاحب سبک، خلاق و مبتکر بود که محل خدمتش نوک پیکان خدمت به مردم بود. او هیچ گاه در حاشیه، خدمت نمی کرد اما همواره گمنام بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: خدمات سردار شهید محسن فخری زاده که یک دانشمند هسته ای بود، قابل بیان نیست. در همین اندازه بگویم که ۲۰ سال است دشمن به دنبال ترور او بود اما ناکام ماند و این بار نیز سیستم های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه وی و حتی محل بروز حادثه احتمالی را پیش بینی کرده بودند.

شمخانی اظهار داشت: به دلیل تبادل اخبار در این ۲۰ سال متأسفانه جدیت لازم به کار برده نشد و این بار آنها موفق شدند وگرنه آنها در طی این سال‌ها، عملیات های مختلفی داشتند که هیچ کدام موفق نشده بود.

وی اظهار داشت: دستگاه های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که وی[شهید فخری زاده] مورد هدف اقدام تروریستی قرار می گیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات  انجام شود، دقیقاً محلی که او به شهادت رسید. آنها می دانستند در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت های لازم در خصوص تیم حفاظت وی نیز صورت گرفته بود اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند و او را بعد از ۲۰ سال تلاش به شهادت برسانند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده یک دانشمند هسته ای بی بدیل است. نمی خواهم به کسی سوءتفاهم کنم اما هستند کسانی که با سوءتفاهم به عنوان دانشمند هسته ای شناخته می شوند اما شهید فخری زاده به معنای واقعی دانشمند هسته ای بود.

شمخانی اظهار داشت: اگر روزی مجال این پیش آمد و مصلحت بر آن قرار گرفت که تلاش های گام به گام شهید فخری زاده در تولید اقتدار در حوزه های مختلف از کرونا گرفته تا پدافند هسته ای و هسته ای بیان شود، حتماً چشم مبهوت جهانیان از توانمندی و دانش او بیش از این مبهوت خواهد شد که این فرد با این قابلیت ها آیا می تواند در ایران وجود داشته باشد؟ بله- این گونه است و فخری زاده تنها نیست.

وی تأکید کرد: ما به طور قطع فخری زاده ها داریم و آنها هرگز قادر نیستند توان علمی و فناوری کشورمان را متوقف کنند. خون این شهید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند موجب تداوم مسیری است که او شروع کرد و امیدوارم که بازماندگان قصاص خون این شهید را به نحوی که موجب شادی ملت ایران شود، بگیرد.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

کد خبر 569054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha