پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

هفتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گفته مریم معترف، دبیر جشنواره تئاتر بانوان، در مدت 8 روز فعالیت این جشنواره، 38 گروه نمایشی از سراسر کشور آثار خود را در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی در تالارهای مولوی، مهر، اداره تئاتر و فرهنگسراهای تهران به روی صحنه بردند.

معترف این جشنواره را مجالی برای نمایش توانمندی‌های بانوان ایرانی در حوزه هنرهای نمایشی دانست و گفت: تقاضای بیش از 200 گروه برای حضور در جشنواره نشان از پویایی فراوان زنان در حوزه‌های هنری دارد ولی به‌علت کمبود سالن و امکانات و برای سرویس دهی مناسب به گروه‌ها، فقط 38 گروه برای شرکت در بخش نهایی جشنواره انتخاب شدند.

دبیر جشنواره تئاتر بانوان با اشاره به سطح کیفی خوب گروه‌های شهرستانی گفت: تکنیک بالای برخی گروه‌های شهرستانی که با کمترین امکانات مشغول به فعالیت در حوزه تئاتر هستند به شدت فعالان این حوزه را تحت‌تأثیر قرار داد.

در مراسم پایانی این جشنواره که دیشب در مجموعه تئاتر شهر با حضور احمد نوریان، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد، هیات داوران جشنواره شامل سعیدکشن فلاح، فرین دخت زاهدی و پری صابری، در بخش کارگردانی، سارا نیک طبیعت از رشت را به‌عنوان کارگردان برتر این دوره معرفی کرد.

همچنین هومن برق نورد از تهران به‌عنوان بهترین بازیگر مرد و مانلی حسین پور از رشت به‌عنوان بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره انتخاب شدند. در بخش نمایشنامه نویسی جایزه بهترین نمایشنامه به میلاد اکبر نژاد از تربت حیدریه تعلق گرفت و رضا مهدی‌زاده از تهران به‌عنوان بهترین طراح صحنه معرفی شد.

همچنین فرهاد دانشفر به‌عنوان بهترین بازیگرمرد و پریسا رضوی نسب بهترین بازیگر زن هر دو از تهران جوایز بخش تئاتر خیابانی را به‌خود اختصاص دادند. جایزه بخش طراحی و نویسندگی به داوود مهدوی و فرامرز قلیچ خانی از تهران تعلق گرفت و نگین صفرایی از تهران به‌عنوان بهترین کارگردان این بخش معرفی شد.

 همچنین در این مراسم از خانم‌ها مهین شهابی، ثریا قاسمی و هما جدی کار برای یک عمر تلاش در عرصه تئاترقدردانی شد.جشنواره هفتم تئاتر بانوان به همت مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 4 تیر تا دیروز برگزار شد.

کد خبر 56888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز