مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از ریزش آوار و خسارت به ۳ خانه روستایی به دلیل بارش‌های اخیر و آبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد.

هلال‌احمر - امدادرسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید امان‌الله جهانبین گفت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مبنی بر ریزش آوار در روستای کوشک ظفر شهرستان باشت، ۲ تیم امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند. بر اثر بارندگی در شهرستان باشت سقف خانه‌های قدیمی و کاهگلی روستایی دچار شکاف شده بود.

وی تصریح کرد: در این حوادث به کسی آسیب نرسید و امدادگران هلال احمر پس از خارج‌سازی وسایل و لوازم خانه‌های مذکور، اقلام امدادی مورد نیاز را در اختیار حادثه‌دیدگان قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ عملیات امداد و نجات آبگرفتگی در سامانه بارشی اخیر استان از سوی امدادگران این نهاد انجام شد. علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر، ۳۱ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۲۴ نفر امدادگر و نجات گر نیز در آماده‌باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات جامع جمعیتی هر یک از شهرستان‌های استان دریافت شده و محلی مناسب برای اسکان اضطراری آماده شده تا در صورت وقوع سیلاب افراد حادثه‌دیده اسکان داده شوند.

جهانبین با بیان اینکه شهروندان در صورت لزوم برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند گفت: ۳۱ خودرو کمک‌دار و ۳۵ موتور لجن‌کش و کف‌کش برای تخلیه آب واحدهای مسکونی حادثه‌دیده آماده خدمات‌رسانی است.

کد خبر 568791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha