اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا قصد دارد در مورد امنیت دو خودروی مدل اس و مدل ایکس از تولیدات تسلا تحقیق کند.

خودروی تسلا

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از اسلش گیر، برخی از مالکان خودروهای یادشده معتقدند تسلا در زمان تولید خودروهای یادشده به مقوله امنیت آنها توجه کافی نداشته است.

اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در مجموع ۵۳ شکایت از مالکان خودروهای مدل اس و ایکس دریافت کرده که مربوط به نقص سیستم تعلیق جلوی این خودروهاست. ۱۱ نفر از شاکیان می‌گویند نقص یادشده در زمان راندن خودروهای یادشده رخ داده و مشکلاتی را برای کنترل فرمان به وجود آورده است.

فراخوانی خودروهای تسلا به علت شل بودن پیچ و مهره‌های سقف

سه مورد از این شکایت‌ها مربوط به زمانی است که رانندگان با سرعت بالایی در بزرگراه‌ها در حال حرکت بوده اند و نقص یادشده می‌توانست خطرات جدی مادی و جانی به وجود آورد. از همین رو اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا قصد دارد در مورد خودروهای مدل اس که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ ساخته شده‌اند و همین طور خودروهای شاسی بلند مدل ایکس که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ ساخته شده‌اند، تحقیق کند. ظاهراً مشکل یادشده در نمونه‌های جدیدتر این خودروها وجود نداشته است.

هنوز مشخص نیست آیا فراخوانی برای بازگرداندن برخی مدل‌های خودروهای تسلا بدین علت صادر می‌شود. برخی خودروهای تسلا در گذشته به علت نقص فنی باتری مشکلاتی را برای مالکان خود ایجاد کرده بودند.

کد خبر 568716
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha