یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

سرپرست شهرداری سقز با اشاره به شکستن ۵۰۰ اصله درخت معابر شهری به دلیل بارش سنگین برف گفت: در این حادثه طبیعی ۵۰ اصله درخت به‌طور کلی قطع شد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، لقمان شیخ عزیزی با اشاره به اقدامات این نهاد در روزهای گذشته، اظهار کرد: با شروع بارندگی، اکیپ‌های ستاد مدیریت بحران شامل ۶ اکیپ برفروب و ۱۲ اکیپ نمک پاش فعالیت خود در معابر اصلی و فرعی را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: حوزه‌های شهرداری مرتبط با ستاد مدیریت بحران همزمان با دریافت اخطاریه هواشناسی و آمادسازی تجهیزات برای مواجه با بارش شدید برف و جلوگیری از بحران، به حالت آماده باش کامل در آمده و وارد عمل شدند.

شیخ عزیزی با بیان اینکه بارش برف عصر پنجشنبه ششم آذر و همزمان با اوج ترافیک و تردد بود، افزود: ترافیک و ازدحام جمعیت و با توجه به حجم بسیار بالای بارش، تعدادی از مسیرهای شهری مسدود شد که با تلاش نیروهای برفروب و نمک پاشی این مسیرها به‌سرعت بازگشایی شد.

وی یادآور شد: علیرغم برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدام واحد فضای سبز برای درخت تکانی به منظور پیشگیری از آسیب به درختان، بارش برف سنگین و عدم برگریزان کامل، ۵۰ اصله درخت قطع و حدود ۵۰۰ درخت نیز دچار آسیب و شکستگی نسبی شدند که عموما درختان کهنسال بودند.

سرپرست شهرداری سقز ضمن تشکر از مردم برای درخت تکانی در راستای جلوگیری از شکستگی و همکاری با عوامل شهرداری، افزود: خدمات رسانی و انجام عملیات برفروبی و نمک‌پاشی در ۲ روز گذشته انجام شده و تمام مسیرهای اصلی و فرعی باز و تردد در حال انجام است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 568667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha