همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور برزیل از کشورهای در حال توسعه خواست مانند کشورهای ثروتمند اهدافی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که به گرم شدن زمین منجر شده است تعیین کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از توکیو، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در گفتگو با روزنامه یومیوری گفت، تمام کشورهای شرکت کننده در نشست مقابله با تغییرات آب وهوائی از جمله برزیل باید هدفی را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای خود تعیین کنند.

وی بدون اشاره به اهداف کشورش در این خصوص گفت، کشورهای جهان باید بتوانند گازهای گلخانه‌ای را تا سال 2050 شصت تا هشتاد درصد نسبت به سطح فعلی کاهش دهند.

لولا این سخنان را در آستانه سفرش به ژاپن برای شرکت در نشست مقابله با تغییرات آب و هوایی که با حضور سران هشت کشور صنعتی برگزار می شود بیان کرد.

رئیس جمهور برزیل همچنین از یاسو فوکودا نخست وزیر ژاپن که ریاست این نشست را به عهده دارد خواست در تضمین رفتار عادلانه با کشورهای فقیر درخصوص پیمان جدید تغییرات آب و هوائی پیشقدم شود.

وی همچنین اعلام کرد کشورش قصد دارد ماه نوامبر میزبان نشست بین‌المللی در خصوص استفاده از سوختهای زیستی با شرکت پژوهشگران و سران کشورهای جهان باشد.

کد خبر 56848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز