۸۱.۱ درصد دانش‌آموزان استان سیستان‌وبلوچستان در طرح ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) غربالگری شدند.

چاقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این طرح برای همه‌ دانش‌آموزان استان سیستان‌وبلوچستان در همه دوره‌های تحصیلی و در تمامی شهرستان‌ها و مناطق اجرا می‌شود. غربالگری و تعیین شاخص توده‌ بدنی، کاهش سه درصدی تعداد دانش‌آموزان چاق و بهبود وضعیت جسمانی آنان از اهداف اصلی اجرای طرح «کوچ» است. افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح در سطح مدارس است که حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز در سراسر استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پس از سنجش اولیه شاخص توده بدنی و شناسایی، دانش آموزان دارای اضافه وزن ضمن امضای میثاق نامه اجرای طرح، آموزش‌ها، تمرین‌های ورزشی، کنترل تغذیه، آموزش‌های لازم تغذیه‌ای زیر نظر مشاور تغذیه و برنامه‌های آموزشی فعالیت بدنی در منزل را با راهبری کارشناسان تربیت بدنی و سلامت فرا می‌گیرند.

همچنین دومین مرحله سنجش وضعیت ترکیب بدنی دانش‌آموزان در اسفند عملیاتی می‌شود و دانش‌آموزانی که موفق به کاهش وزن شده‌اند در ۱۵ اسفند هم زمان با روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال به عنوان نماد موفقیت، احکام موفقیت در مدیریت وزن و کنترل چاقی را دریافت می‌کند.

کد خبر 568441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha