تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای تغییر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل حواشی زیادی به وجود آورد و استعفای دسته‌جمعی روسای بیمارستان‌های آمل را در پی داشت.

بیمارستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیمین بابایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تغییر در مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: این موضوع تصمیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به علت تداوم شرایط قرمز کرونا در آمل و نیاز فوری به تغییر در مدیریت شبکه بهداشتی شهرستان بود تا برنامه‌های مقابله‌ای با ویروس کرونا در این شهرستان جدی‌تر پیگیری شود.

وی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دکتر اکبری خواست مسئولیت یکی از بیمارستان‌های شهرستان آمل را بپذیرد که ایشان امتناع کرد. آمل در حال حاضر یکی از سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونا در مازندران است، دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۱ شهرستان استان را زیر پوشش خود دارد و بیش از ۲۰ درصد بیماران کرونا بستری استان در بیمارستان‌های آمل بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکنش به نامه استعفای روسای بیمارستان‌های آمل گفت: مازندران مانند سایر نقاط کشور اکنون در شرایط جنگ سلامت قرار دارد و یک تصمیم مدیریتی را که به مصلحت نظام سلامت است نباید دستمایه تضعیف کادر درمانی و بهداشتی و ایجاد خلل در خدمات‌رسانی به شهروندان شود. برکناری مدیر شبکه بهداشت و درمان یک تصمیم مدیریتی است و باید به آن احترام گذاشت. روسای بیمارستان‌های ما می‌دانند نباید در اینگونه تصمیم‌های مدیریتی دخالت کنند و اگر صحت داشته باشد، به معنای اعتراض به فرماندهی جنگ سلامت و تخطی از مسئولیت است.

وی همچنین در توصیه‌ به رسانه‌ها تاکید کرد: هرگونه ایجاد حاشیه برای یک تصمیم مدیریتی نه تنها شرایط مدیریت کرونا را در استان و شهرستان آمل سخت‌تر می‌کند بلکه منجر به تخریب عملکرد کادر درمانی و همچنین دلسردی این بخش می‌شود که به سختی در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند. شهرستان آمل بیش از هر نقطه دیگری در مازندران به آرامش در فضای بهداشتی و درمانی نیازمند است و همه باید دست‌به‌دست هم  کرونا را شکست بدهیم.

روز گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی حکمی دکتر احمدعلی رمضانی را به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان آمل منصوب کرده بود که با استعفای دسته‌جمعی روسای ۴ بیمارستان این شهرستان همراه شد.

کد خبر 568368
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha