سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور، تمایل اصولگرایان به مشارکت محدود در انتخابات را رد کرد و گفت: رهبر انقلاب دائما اولویت نخست را مشارکت بالاتر می‌دانند و ما هم این موضع را داریم؛ نتیجه‌اش هرچه می‌خواهد باشد.

مصباحي مقدم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مصباحی مقدم درباره فضای رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و احتمال رقابت درون جریانی اصولگرایان در غیاب اصلاح طلبان، گفت: از جریان اصلاح‌طلب به دلیل رعایت نکردن مصالح ملی واقعا گلایه دارم. آنها با القائات خود از رد صلاحیت نامزدهای خود سخن می‌گویند. «آخر نه به دار نه به بار است چرا چنین حرفی می‌زنید و مرتب می گویید و واگویه می‌کنید؟ خود این از نظر مصالح ملی غلط است.»

این فعال اصولگرا ادامه داد: «نامزدی را معرفی کنید که صلاحیت لازم برای مدیریت کشوررا داشته و پیشینه منفی نداشته باشد. دائما می‌روند سراغ کسانی که از گذشته زخم خورده‌اند و می‌گویند اگر فلانی نامزد شود رای می‌آورد. چرا کادر و افراد مناسبی را تربیت نکردید؟ ضمنا افرادی دارید که شورای نگهبان آنان را تایید می‌کند. مگر دور قبل اسحاق جهانگیری را شورای نگهبان تایید نکرد و کسانی که شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تایید کرد از جریان اصلاح طلب نبودند؟ اگر محمد رضا عارف نامزد شود تایید نمی‌شود؟ »

مصباحی‌مقدم از اصلاح طلبان پرسید: وقتی فردی را به عنوان نامزد معرفی می‌کنید ببینید سابقه منفی نداشته یا قبلا رد صلاحیت نشده باشد. «بعد می‌گویید آقا ما همین را می خواهیم و شورای نگهبان هم بگوید که تایید نمی‌کنیم [بعد بگویید] چون نامزد ما رد شد شرکت نمی‌کنیم. این نوع برخورد غلط است.» معتقدم انتخابات آینده رقابتی میان دو جریان سیاسی کشور خواهد بود. سید محمد خاتمی در چه شرایطی انتخاب شد؟ سال ۷۶ همه تصور می‌کردند که علی اکبر ناطق نوری رای می‌آورد ولی این گونه نشد. حسن روحانی در چه شرایطی با همراهی اصلاح طلبان رای آورد؟

وی افزود: وقتی چنین تجربه هایی داریم آنرا ادامه دهیم نه اینکه القا کنیم که انتخابات آینده انتخابات با مشارکت پایین، یک سویه و یک قطبی است. البته تعبیر دوقطبی مناسب نیست چون جامعه را دوقطبی می‌کند. امریکا در انتخابات دوقطبی شد و دچار خسارت شد. معتقدم انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند رقابتی میان دو جریان باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره نامزدهای بالقوه جریان اصولگرا و احتمال نامزدی سید ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف، گفت:  شنیده ام که جناب رییسی با توجه به ریاست قوه قضاییه اعلام کردند برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری امادگی ندارند شاید قالیباف تمایل به حضور در انتخابات داشته باشد که از برخی نمایندگان شنیدم که او این موضوع را نفی کرده است. هم اکنون نسبت به گزینه مناسب به جمع بندی نرسیدیم.

کد خبر 568358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha