متوسط قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران بیش از یک میلیون و ششصد هزار تومان کاهش یافت.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بررسی های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران یعنی منطقه یک شهرداری کاهشی قابل توجه را در آبان ماه تجربه کرده است.

هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱ تهران در مهرماه به طور متوسط قیمتی برابر با ۵۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان داشت اما در آبان ماه این رقم با کاهشی بیش از یک میلیون و ۶٠٠ هزار تومان به ۵۵ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

این کاهش قیمت با کاهش قابل توجه تعداد معاملات همراه بوده است به عبارت دیگر در مهرماه نزدیک به ۴۸۳ معامله در منطقه یک تهران به ثبت رسید که این رقم در ماه آبان سال جاری به ۲۰۰ معامله محدود شده است بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از کاهش قابل توجه تعداد معاملات مسکن در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داده است.

تعداد معاملات در تهران به طور کلی در مهرماه به ۸۶۵۶ فقره رسید اما معاملات واحدهای مسکونی انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در آبان ماه ۴۴۶۶ مورد گزارش شده است. متوسط قیمت مسکن در ٢ منطقه تهران بالاتر از ۵۰ میلیون تومان گزارش شده است. منطقه ۱ و منطقه ۳، گرانترین مناطق تهران هستند. متوسط قیمت مسکن در منطقه یک ۵۵ میلیون و ۱۲ هزار تومان و متوسط قیمت مسکن در منطقه ۵۱ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان در ماه آبان برآورد شده است. کاهش قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران در حالی اتفاق افتاد که بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ارزان‌ترین مناطق تهران یعنی منطقه ۱۸ و منطقه ۲۰ در آبان ماه با افزایشی محسوس نسبت به مهرماه همراه بوده است.

معامله‌گران دلیل این اتفاق را کاهش قدرت خرید مردم و کوچ خریداران مسکن به مناطق ارزانتر تهران می‌دانند.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

کد خبر 568273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha