ترامپ باردیگر در رشته توییت‌هایی ادعایش در وقوع تقلب در انتخابات را تکرار کرد؛ توییتر هم یادآور شد که ادعاها درباره تقلب در انتخابات مورد مناقشه است.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رشته توییت هایی نوشت: استانداردهای اخلاقی رو به افول رفته است!

او در پیام دیگری نوشت: از من نقل قول شده که گفتم قهرمانان کشته شده ارتش بازنده و ساده لوح بوده اند. اما ثابت شد که این سخنان کاملا ساختگی و دروغ است. هرگز چنین چیزی نگفتم. آن فرد ناشناسی که این دروغ پردازی را انجام داد - فردی بسیار پست و فرومایه است - او این دروغ را گفت در حالی که ۲۵ شاهد وجود دارد که خلاف آن را می‌گویند. استانداردهای اخلاقی رو به افول است.

رئیس‌ جمهور آمریکا در پیامی دیگر با اشاره به نتایج یک نظرسنجی مبنی بر اینکه بیشتر جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ به ترامپ رای خواهند داد، نوشت: اما هنوز خیلی مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ تمام شود.

او همچنین در تماس تلفنی با سنای ایالتی پنسیلوانیا گفت: این انتخاباتی بود که ما به آسانی در آن برنده شدیم. ما با اختلاف زیاد در آن برنده شدیم. من با چشمان خود دیدم که چه روی داد. این یک ماجرای کاملا وحشتناک بود. این بسیار غم انگیز است که بگوییم در انتخابات تقلب شده است. نباید اجازه این کار داده می‌شد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این موضوع برای کشور ما روی دهد. نتیجه این انتخابات باید برگردد. ما با اختلاف زیادی در پنسیلوانیا برنده شدیم. ما در این ایالت‌ها با اختلاف قابل توجهی برنده شدیم. هر فردی که در شب انتخابات تلویزیون تماشا می‌کرد به من تبریک می‌گفت. اما به یکباره تعداد زیادی از آرا به سطل زباله انداخته شد و وقایعی وحشتناک روی داد. 

ترامپ گفت: ما شاهد ارعاب رای دهندگان تا وقایع وحشتناک درباره ناظران شمارش آرا بودیم. این اتفاقات وحشتناک در تمامی این ایالت‌ها روی داده است. اتفاقات وحشتناک زیادی روی داده است. به ناظران شمارش آرا اجازه حضور در محل داده نشده است. در برخی موارد آن‌ها از اتاق شمارش آرا بیرون انداخته شدند. اگر هم حضور داشته اند با محل شمارش آرا چندین متر فاصله داشته اند. اگر شما یک ناظر جمهوری خواه شمارش آرا بوده اید با شما همانند یک سگ رفتار شده است. ناظران دموکرات هیچ مشکلی نداشته اند. ما مواردی داشته ایم که در آن یک پیرزن برای رای دادن رفته و به وی گفته شده است که شما قبلا رای داده اید. او بارها گفته است که من رای نداده ام. اما آن‌ها به وی گفته اند که رای شما گرفته شده است. این مایه شرمساری است. آنچه که در کشور ما روی می‌دهد مایه شرمساری است. ما این انتخابات را با اختلاف برنده شدیم. ما ۷۲ میلیون رای کسب کردیم.

ترامپ گفت: ما ۱۱ میلیون رای بیشتر نسبت به ۴ سال پیش کسب کردیم. ما آراء بیشتری نسبت به دوران رونالد ریگان کسب کردیم. هیچ فردی احتمال باخت در انتخابات را درباره ما نمی‌داد. برخی از افراد ۲ تا ۳ رای در خانه‌های خود دادند. افرادی که مرده بودند هم برای رای گیری ثبت نام کردند. آن‌ها درخواست رای کرده بودند. آن‌ها برای سال‌ها بود که مرده بودند. آن‌ها درخواست رای دادن کرده بودند. تمامی جهان در حال مشاهده آمریکا است. ما نمی‌توانیم آن‌ها را به حال خود رها کنیم. ما قضاتی داریم که از تصمیم گیری می‌ترسند اما قضاتی هم داریم که نمی‌خواهند این کار را انجام دهند. در برخی از ایالت‌ها و از جمله شهر دیترویت در میشیگان شمار آراء اخذ شده بیش از شمار واجدان شرایط رای دادن بوده است.

او گفت: در برخی از موارد رای دهندگان ارعاب شده اند. آن‌ها در هنگام ارعاب افراد دوربین‌ها را برای دو ساعت خاموش کرده اند. ما بسیار خوب عمل کرده ایم.  آن‌ها باید نتایج را برگردانند. دموکرات‌ها تقلب کردند. این یک انتخابات متقلبانه بود. این لحظه‌ای مهم در تاریخ کشور ما است.

وی افزود: آن‌ها از کارزار انتخاباتی من جاسوسی کردند. ما باید نتیجه انتخابات را برگردانیم، آنچه که به آن نیاز داریم یک قاضی است که درست و بدون گرایش حزبی به ما گوش دهد.

کد خبر 568026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha