کاربران برنامه ویز مدت‌ها منتظر ارائه قابلیتی هستند که چند برنامه را همزمان در کنار این مسیریاب ببینند.

waze

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام مسیریاب Waze به داشبورد چند صفحه‌ای جدید Apple CarPlay می‌آید. این خبر خوبی برای علاقه‌مندان به برنامه مسیریابی Google است که بیش از یک سال منتظر کار با نسخه بسیار پیشرفته و به روز شده CarPlay بودند.

اجرای همزمان چند برنامه کنار Waze

اپل داشبورد هوشمند جدید را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی نرم افزار iOS 13 سال گذشته عرضه کرد، اما در آن زمان فقط به کار با Apple Maps محدود شد. با قابلیت Split View می‌توانید یک نقشه، آنچه در لحظه در استریوی ماشین پخش می‌شود و راهنمای بعدی برای مقصد خود را همزمان در یک قاب مشاهده کنید.

پشتیبانی Waze از حالت split-view CarPlay​​​​​

اپل سرانجام iOS 13.4 را در اوایل سال جاری منتشر کرد و این گزینه را برای شرکت‌های شخص ثالث جهت اضافه کردن پشتیبانی از حالت داشبورد در برنامه‌های نقشه برداری خود ارائه داد. پشتیبانی از Google Maps برای آی او اس تا آگوست ۲۰۲۰ طول کشید؛ و اکنون به نظر می‌رسد Waze (که متعلق به Google نیز هست) به زودی ارائه خواهد شد.

قابلیت جدید Waze ابزاری برای راهنمایی رانندگان

سخنگوی Waze این آزمایش را تأیید نمی‌کند، بنابراین معلوم نیست که این شرکت چه زمانی قصد دارد رسماً راه اندازی آن را اعلام کند. او گفت: "ما در حال حاضر چیزی برای اشتراک نداریم. وقتی این کار را انجام دادیم، حتماً شما را مطلع خواهیم کرد. " Waze ماهانه ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد که بیش از ۲۴ میلیارد مایل (۴۰ میلیارد کیلومتر) رانندگی می‌کنند. این شرکت در سال ۲۰۰۸ در رژیم صهیونیستی تاسیس شد و سپس در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل خریداری شد.

این ویژگی مفید به کاربران توصیه می‌کند هنگام ورود یا خروج از آزادراه مثلاً در چه خطی قرار داشته باشند. این ویژگی هنگام رانندگی در تقاطع‌های پیچیده یا ادغام بزرگراه‌ها نیز مفید است. راهنمای استفاده از Waze در داشبورد، تقسیم صفحه جدید CarPlay را بسیار روان و قابل شخصی‌سازی توصیف کرد.

تاثیر همه‌گیری کرونا بر Waze

مانند بسیاری از شرکت‌ها، استفاده از Waze به واسطه شیوع بیماری همه‌گیر COVID-19، که جاده‌های جهان را خالی کرده و بسیاری از شهرها را به محاصره انداخته، از بین رفته است. از آنجا که دوری از محل کار و قرنطینه و کار در خانه به یک قانون جدید تبدیل شده، افراد کمتری از Waze برای نیازهای مسیریابی روزانه خود استفاده می‌کنند. دیدن و استفاده کمتر از برنامه به معنای درآمد تبلیغاتی کمتر برای شرکت است که منجر به اخراج ۵ درصد از نیروی کار ویز یعنی حدود ۳۰ نفر در ماه سپتامبر شد. به‌تازگی مدیرعامل شرکت نوآم باردین اعلام کرد که او در اوایل سال ۲۰۲۱ کناره‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 567752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha