چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

محمودرضاعباسی* : جای جای وطن‌مان و ذره‌ذره خاک پاکش نشانی دیرین از تمدن و فرهنگ در فراسوی تاریخ دارد که هر ایرانی به آن می‌بالد و افتخار می‌کند

شهر وارنا(ورامین) شهری است تاریخی و کهن با قدمت هفت‌هزارساله و آثار و بناهایی که هر انسانی را متحیر می‌سازد و در هر برگ تاریخ ایران خط زرینی بوده است. وارنا دارای 114 اثر مستندسازی شده و 64اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است. 

وارنا 4گوش است زادگاه فریدون قاتل اژدری هاک(ضحاک) شهر قلعه ایرج، بزرگترین قلعه خشتی جهان که به دوران قبل اسلام برمی‌گردد و حکیم ابوالقاسم فردوسی در کتاب شاهنامه ذیل افسانه جمشید اشاره دقیق و ظریفی به آن دارد؛ شهری که امامزاده جعفر فرزند امام‌موسی‌کاظم(ع) را که در سال 203ه.ق توسط سپاهیان مامون به شهادت رسیده در خود دارد و همواره به آن می‌بالد و آن را مقدس و گرامی می‌دارد.

شهری که در تاریخ معاصر، شهدای کفن پوش قیام 15خرداد و شهدا و سرداران رشیدی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که در اینجا فقط به بخشی از آثار و ابنیه تاریخی ورامین اشاره شده است و مردم شریف و فهیم ورامین در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و به میراث فرهنگی خود افتخار می‌کنند.

بدین جهت از همکاران ارجمندم و سازندگان سریال تلویزیونی خط شکن و از بی‌مهری ایشان به ورامین در این سریال خوب، جذاب و پربیننده(خط‌شکن) گله‌مندم که در نشان دادن عدم واقعیت شهر ورامین، خاطر شریف مردم ورامین را مکدر کرده‌اند. امیدوارم همکاران عزیزم در ساخت برنامه‌ها دقت بیشتری مبذول فرمایند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و امید است روزی گذرخوانندگان عزیز به شهر رویایی ورامین بیفتد و خود از نزدیک شاهد این مدعا باشند.

*سرپرست گروه مستند‌سازی میراث فرهنگی ورامین

کد خبر 56769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز