وزیران امور خارجه ایران و سوئد به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفت وگو کردند.

سوئد - ايران

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم« آنه لینده» وزیر خارجه سوئد، در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات بین المللی، موضوعات منطقه ای، موضوعات مربوط به برجام، و روابط دوجانبه و کنسولی میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این تماس با اشاره به تحریم های غیرقانونی و غیرعادلانه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران، از ناتوانی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در برجام انتقاد کرده و به وزیر امور خارجه سوئد توصیه کرد استقلال و حاکمیت خود را قربانی سیاست‌های زورگویانه و ظالمانه آمریکا نکنند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز توضیحاتی در مورد بخشی از محتوای گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و سوئد ارائه کرد.

سعید خطیب‌زاده با اشاره به توئیت خانم «لینده» وزیر خارجه سوئد که سه‌شنبه شب پس از تماس تلفنی وزرای خارجه دو کشور منتشر شد، اظهار کرد: متاسفانه اطلاعات مقامات سوئدی درخصوص وضعیت آقای جلالی که بنا به جرائم امنیتی در زندان به سر می‌برد، ناقص و غلط است.

وی افزود: همان طور که وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو برای خانم لینده توضیح داد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و هرگونه دخالت در صدور یا اجرای احکام قضایی مردود و غیر قابل پذیرش است.

کد خبر 567651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha