مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: آزمون وسع برای ثبت‌نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی تا پایان سال حذف شده است.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، علی اربابی  مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع افزود: تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند.

این گروه از بیمه‌شدگان صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت و برای آنها دفترچه بیمه ۱۲ برگی صادر خواهد شد. تاریخ اعتبار دفاتر بیمه سلامت در کل صندوق‌های بیمه‌ای جز صندوق ایرانیان تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شده و ضرورتی برای مراجعه به دفاتر پیشخوان وجود ندارد. افراد برای آگاهی از اعتبار دفترچه خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره‌گیری کنند و برای استعلام بیمه خود با درج کد ملی در سامانه بیمه سلامت از وضعیت بیمه‌نامه و اعتبار دفترچه آگاه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به این‌که خدمات الکترونیک در مطب‌های بخش خصوصی و در بیمارستان‌های دولتی برقرار است، گفت: نیازی به ارائه دفترچه در مراکز درمانی نیست و افراد با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند. کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه و با انتخاب نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام دفترچه رایگان اقدام کنند تا در اسرع وقت دفترچه بیمه برایشان صادر شود.

کد خبر 567515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha