سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

یک شکارچی متخلف که به دستور ایست محیط‌بان توجه نکرد، در حال فرار به یک پلیکان سفید مهاجر شلیک کرد و هشت ساچمه در بدن این گونه ارزشمند جانوری به جا گذاشت.

پلیکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، ساعاتی پیش یکی از محیط‌بانان استان مازندران هنگام گشت‌زنی در حوالی روستای ولی‌کلا با یک شکارچی متخلف مواجه شده و دستور ایست داد. با این حال، شکارچی به سمت یک پلیکان که در حال بلند شدن از آب‌بندان و پرواز در آسمان بود تیراندازی کرده و متواری شد.

به گفته دست‌اندرکاران تیم امداد و نجات حیات وحش که مسئولیت درمان این پلیکان را برعهده گرفته‌اند، ۸ ساچمه وارد بدین این پلیکان شده که ۲ ساچمه در جمجمه حیوان قرار گرفته است. سرنوشت این پلیکان سفید که به علت شدت سقوط دچار خونریزی داخلی شده است هنوز مشخص نیست اما تلاش‌ها برای برای درمان و حتی رهاسازی آن در طبیعت ادامه دارد.

پلیکان سفید که با نام مرغ سقای سفید شرقی هم شناخته می‌شود، پرنده‌ای مهاجر است که در باتلاق‌ها و دریاچه‌های کم‌عمق از جنوب شرق اروپا تا سراسر آسیا و آفریقا زندگی می‌کند. پلیکان‌های سفید که از ماهی تغذیه می‌کنند هنگام کوچ به شکل منظم در یک خط یا دایره‌وار حرکت می‌کنند. پلیکان سفید در سراسر ایران زندگی و مهاجرت می‌کند.

کد خبر 567429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha