مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۹۷۰۰ بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند و حدود ۵ درصد مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند.

ديابت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جمیل صادقی‌فر اظهار کرد: بیماری دیابت به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی سلامت بشر در قرن حاضر روند رو به گسترشی به خود گرفته و حدود ۵ درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند. بیش از ۹۷۰۰ بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند که این آمار غیر از بیماران مراجعه‌کننده به پزشکان متخصص است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: علاوه بر بیماران قطعی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نفر از افراد جامعه مشکوک به دیابت یا بیمارانی هستند که پرونده الکترونیک ندارند و تحت مراقبت سیستم بهداشتی نیستند. دیابت یا مرض قند یکی از ۱۰ بیماری غیرواگیردار دنیا است و طبق گفته کارشناسان، بیش از ۵۰ درصد مبتلایان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

صادقی‌فر ادامه داد: به گفته متخصصان، تکرر ادرار، تشنگی و گرسنگی شدید، کاهش وزن، خستگی مفرط، بی‌حوصلگی، نداشتن تمرکز، احساس سوزش و خارش یا بی‌حسی در دست‌ها و پاها، تاری دید، عفونت‌های مکرر و بهبود دیرهنگام زخم‌ها از علائم هشداردهنده دیابت است.

کد خبر 567257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha