سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

گروه سلامت: به‌دنبال انتشار گزارش همشهری که در آن، با استناد به نتایج یک مطالعه ۳ ساله در استان مازندران (منتشر شده در نشریه علمی «پزشکی مناطق حاره‌ای») احتمال ظهور دوباره بیماری سرخک در افرادی که علیه این بیماری واکسینه شده بودند

مطرح شده بود، روابط عمومی وزارت بهداشت، با ارسال پاسخی برای روزنامه همشهری، افزایش موارد ابتلا به سرخک در سال‌های اخیر را تکذیب کرد.

در این تکذیبیه آمده است: یکی از بهترین و مؤثرترین واکسن‌های موجود برای پیشگیری از بیماری‌ها واکسن سرخک است و درصورتی که هر فرد 2 نوبت این واکسن را دریافت کند، نزدیک به 100 درصد ایمنی مادام‌العمر در او ایجاد می‌شود.

در ادامه تصریح شده: در کشور ما با پوشش ایمنی‌سازی‌ حدود 99 درصد طی 2 دهه گذشته موارد بیماری سرخک کاهش چشمگیری داشته و تحت کنترل بوده است چرا که براساس مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت به‌منظور حذف بیماری سرخک از کشور آذرماه 82 واکسیناسیون همگانی افراد 5 تا 25ساله در کشور انجام شد.

در عملیات بزرگ واکسیناسیون در جهان که در ایران برگزار شد، بیش از 33میلیون نفر در کشور واکسن سرخک و سرخجه دریافت کردند و متعاقب آن موارد ابتلای سرخک در سطح کشور به حدی کاهش یافت که به تأیید سازمان جهانی بهداشت این بیماری در کشورمان به آستانه حذف رسیده است.

روابط عمومی وزارت بهداشت در ادامه آورده است: به نظر می‌رسد مطالعه جدید صورت گرفته در مورد افزایش موارد سرخک در استان مازندران مربوط به سال‌های 2000تا 2002 یعنی 6 سال قبل باشد و با شرایط ذکرشده، این مطالعه به هیچ وجه مربوط به سال‌های پس از واکسیناسیون سراسری سرخک و سرخجه نیست.

کد خبر 56722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز