نخستین عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی روی دو بیمار با موفقیت در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

جراحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود شبستری متخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نخستین کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی گفت: این عمل به روش آنژیوگرافی روی یک خانم ۳۸ ساله و یک آقای ۳۶ ساله انجام شد که پیش از این تحت عمل جراحی باز تعویض دریچه قلب قرار گرفته و پس از گذشت چند سال دچار مشکل شده بودند. در این روش همان دریچه قلبی بافتی از طریق پوست مانند آنژیوگرافی ساده وارد قلب و روی دریچه قبل دارای اشکال کارگزاری می‌شود و از مزایای آن خطر پایین عمل و کاهش مدت بستری و تسریع بهبود حال بیمار است.

شبستری ضمن تشکر از کمک و حمایت‌های وزارت بهداشت، هیات امنای ارزی وزارت، رئیس و کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) بیان کرد: انجام چنین عمل‌های پیشرفته در شرایط خاص کنونی کار بزرگ و مفیدی برای هموطنان است. با انجام این عمل علاوه بر بیماران مجاور، سایر بیماران از استان‌های شرقی ایران هم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و خوشحالیم که دیگر بیماران نیاز به مراجعه به خارج از استان نخواهند داشت.

علی خورسند، رئیس مجتمع درمانی امام رضا(ع) مشهد هم ضمن ابراز خشنودی از این رخداد نوین گفت: اکنون ما با فاصله کمی از دنیا می‌توانیم عمل کارگزاری دریچه قلب بدون نیاز به جراحی را در این مرکز انجام دهیم. خوشبختانه بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های ایران است و با حضور استادان مجرب و متبحر بسیاری از اعمال جراحی پیشرفته را به راحتی انجام می‌دهد.

کد خبر 567203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha