معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: محدودیت‌های شبانه در طرح جدید محدودیت‌های کرونایی که شامل ساعات ۲۱ تا ۴ صبح می‌شود، ممکن است باعث شود بعضی از مردم به منازل و محافل خصوصی سوق پیدا کنند که این موضوع بسیار خطرناک است.

نادر توكلي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: اگر مردم به اجرای درست طرح محدودیت‌های کرونایی کمک نکنند و مراعاتی در سطح فردی و خانوادگی صورت نگیرد، میزان مشکلات ما به واسطه کرونا بیشتر خواهد شد.

توکلی ادامه داد: طبق بررسی‌ها پاساژها و فروشگاه‌ها محل تجمع غیرعادی در دو سه ماه گذشته در تهران بوده‌اند و وقتی مردم در ساعت عصر و شب به این مراکز مراجعه نکنند، ممکن است به بعضی از نشست‌ها در منازل و محافل خصوصی سوق پیدا کنند که این موضوع بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: در مستندات علمی در مورد اعمال محدودیت‌ها این نظر وجود دارد که محدود کردن نشست‌های خصوصی چندنفره بیشترین تاثیر را در کنترل ابتلا به کرونا دارد.  بنابراین اگر همراهی مردم نباشد، محدودیت‌ها اثربخشی نخواهد داشت. اما با همراهی مردم و کنترل بیماری، میزان ورودی بیماران به مراکز درمان به تعادل می‌رسد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران به انتقاد معاون مستعفی وزارت بهداشت در رابطه با شتابزدگی در اخبار مربوط به ساخت واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و گفت: در نظر داشته باشید که ساخت واکسن مسئله ساده‌ای نیست. بنابراین نمی‌توانم در رابطه با اینکه آیا شتابزدگی وجود داشته یا نه، نظر بدهم. اما مسلم است که فرآیند واکسن نیاز به کار تیمی، مراحل مختلف آزمایشگاهی و مهارت پایدار دارد. بنابراین مسیر بسیار مهمی را باید طی کند.

توکلی در مورد انتقاد دیگر معاون مستعفی مبنی بر مشکلات ادغام طب سنتی و نظام شبکه بهداشت اظهار کرد: طبیعتا مردم ما وقتی بیمار می‌شوند به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی مراجعه می‌کنند و از طرفی مراکز طب سنتی در دانشکده‌ دانشگاه‌ها وجود دارد و کلینیک‌های طب سنتی موجود است. البته موضوع مورد بحث نیاز به یک همکاری خیلی مشخص با حوزه بهداشت و درمان دارد، اما ملاحظات زیادی هم طبیعتا نیاز دارد که در غیر این صورت مساله‌ساز می‌شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران افزود: در حقیقت اگر ادغام این دو شیوه شرایط خیلی خوبی نداشته باشد و هر کدام پروتکل‌های مشخصی نداشته باشند، این موضوع مسئله‌ساز خواهد شد، به هر حال دانشکده‌های طب سنتی مورد تایید وزارت بهداشت هستند و در قالب آنها کلینیک‌هایی فعالیت می‌کنند که اگر افراد تمایل به مراجعه به کلینیک‌های طب سنتی دارند باید حتما به مراکز مورد تایید مراجعه کنند.

کد خبر 567161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha