رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: فقط ۳ درصد بیماران مبتلا به کرونا در تهران اعلام کردند که سابقه حضور در مترو داشته‌اند.

ناهيد خداكرمي، شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دکتر ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین نتایج مرکز مطالعات شهرداری تهران، میزان شیوع کرونا در مترو و اتوبوس بسیار کم است. در صورتی که شهروندان ماسک بزنند و صحبت نکنند، احتمال انتقال ویروس کم است، چرا که شهروندان زمان کوتاهی را در اتوبوس و مترو سپری می‌کنند. فقط ۳ درصد بیماران اعلام کردند که سابقه حضور در مترو را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین عامل گسترش ویروس کرونا مربوط به مهمانی‌های خانوادگی، حضور در تجمعات و مراجعه به مراکز درمانی است؛ افزود: ۴۸.۵ درصد از بیماران بستری در تهران در دو هفته اخیر در مهمانی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند و ۲۶.۸ درصد یا همراه بیمار بودند یا به مطب‌ها مراجعه کرده‌اند.

خداکرمی تاکید کرد: شهروندان باید رفت و آمدهای خود را به حداقل برسانند و فقط با کسانی که با آنها زندگی می‌کنند در یک مکان قرار گیرند و حتی نوه‌ها و سایر اقوام را در این مدت نبینند؛ با افراد بیرون خانواده تا دو هفته رفت و آمدی نداشته باشند و از هر گونه تردد امتناع کنند تا بتوانیم از این دوره سخت عبور کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: تعداد فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به کرونا از ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر بوده است، این عمق فاجعه است. ۲۰ هزار خانواده هم بر اثر عوارض ناشی از دست دادن عزیزان، فرزندان، مادر و پدر و... آسیب دیده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ۵۰ سوله‌ مدیریت بحران در تهران آماده پذیرش مبتلایان است، گفت: سوله‌ها در حالت آماده‌باش هستند و پیش‌بینی‌های لازم از آب و برق و ... در آنها صورت گرفته است. اگر قرار باشد بیماران در آن بستری شوند، امکانات فراهم می‌شود و ما آمادگی لازم را در این زمینه داریم. هر زمان که وزارت بهداشت اعلام کند در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

کد خبر 567160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha