جو بایدن، رئیس جمهوری برگزیده آمریکا گزینه‌های نهایی خود را برای سه جایگاه مهم و راهبردی وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی و نماینده ایالات متحده در سازمان ملل معرفی کرد.

آنتوني بلينكن وزير امور خارجه دولت بايدن

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند گفته شده بود بایدن روز سه‌شنبه چند نفر از اعضای کابینه خود را معرفی خواهد کرد اما برخی رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی از جمله نیویورک تایمز، بلومبرگ و واشنگتن پست از گزینه‌های رئیس جمهوری برگزیده برای سه سمت بسیار حساس رونمایی کردند. بر این اساس، آنتونی بلینکن ۵۸ ساله که در دوران باراک اوباما ابتدا جانشین مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سپس معاون وزیر امور خارجه بود، در دولت بایدن وزیر امور خارجه می‌شود.

دیگر سمت حساس و کلیدی کاخ سفید به جیک سالیوان می‌رسد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مشاور هیلاری کلینتن در حوزه سیاسی و بین‌الملل بود. قرار است این سیاستمدار نسبتا جوان و ۴۳ ساله مشاور امنیت ملی بایدن در دولت آینده آمریکا باشد.

لیندا تامس-گرینفیلد هم سفیر و نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل خواهد بود. این سیاستمدار سیاهپوست ۶۸ ساله بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ (دولت دوم اوباما) دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور مربوط به آفریقا بود.

کد خبر 567131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha