علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: محدودیت‌ها باید به کاهش ترددها شود. اما نشانه‌ها می‌گوید چنین نیست. اوضاع استان و شهر تهران همچنان بحرانی است و شرایط متناسب با یک شهر کرونازده نیست. آثار محدودیت‌های دو هفته‌ای در مورد مرگ و میر بین یک ماه تا ۴۰ روز دیگر و در کاهش سیر بیماری حداقل تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در حاشیه آغاز پویش بزرگ پاندمی امید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش های میدانی از  روز گذشته در تهران کماکان نشان می‌دهد که محدودیت‌ها به آن شکلی که مد نظر ماست منجر به تقلیل ترددهای درون شهری نشده است، گفت: یافته‌های ترافیکی شهر و صحنه‌های میدانی حاکی از آن است که هنوز ریتم مورد لزوم و  مطلوب ما در کنترل اپیدمی در شهر تهران حاصل نشده است.

وی گفت: البته هنوز برای قضاوت عجولانه است و باید زمان بگذرد تا بتوانیم آثار این طرح را ببینیم، طبیعتاً آثار این محدودیت‌ها اگر موفق، موثر و کارا باشد؛ در حوزه مرگ و میر بین یک ماه تا ۴۰ روز دیگر و در زمینه کاهش سیر بیماری حداقل تا سه هفته دیگر مشخص می شود. تنها موردی که ممکن است اثر بخشی آن  زودتر دیده شود در مراجعات سرپایی  حوزه بهداشت و درمان خواهد بود که آن هم بین ۱۴ تا ۱۵ روز دیگر دیده می‌شود و دلیل آن نیز دوران نهفتگی این بیماری است.

محدودیت‌های دو هفته‌ای لاک دان نیست

دکتر زالی گفت: طرح محدودیت‌های دو هفته‌ای طبیعتاً یک طرح با محدودیت سازی نسبی تلقی می‌شود، طبیعتاً این طرح به عنوان لاک دان محسوب نمی‌شود و تفاوت‌های متعددی با آن دارد،  در  لاک دان تعطیلی مطلق شهر  و عدم فعالیت اداره‌ها و دفاتر و سیستم حمل و نقل عمومی مدنظر است، بنابراین طرح فعلی محدودیت های دو هفته‌ای در تهران نباید با لاک دان اشتباه گرفته شود.

وی گفت: طرح فعلی یک طرح با محدودیت های نسبی است و امکان ارزیابی آن در حال حاضر مشکل است، چراکه تازه روز دوم اجرای آن است و بررسی‌های میدانی ما نیز حاکی از آن است که کماکان به تقلیل حرکت‌ها و ترددهای بین شهری و درون شهری منجر نشده و ما هنوز نگران هستیم. به عبارت دیگر  همچنان می‌بینیم که حمل و نقل عمومی فعال است و تعداد زیادی از شهروندان  از  وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و شهر کماکان شلوغ است و متاسفانه شرایط شهر تهران در حال حاضر  متناسب با یک شهر کرونا زده نیست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: امیدواریم در روزهای آینده با اعمال جدی‌تر محدودیت‌ها شاهد تغییرات بیشتری باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم قضاوت دقیقی داشته باشیم نیازمند تحلیل آماری هستیم که آن هم به گذشت زمان نیاز دارد.

کد خبر 567048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    همشهری خبرها رو جوری درج می کنی که انگار توو ایام کرونا، فقط مردم تقصیر دارند و دولت از اشتباهاتی که کرده کوتاه نمیاد و همه اشتباهات رو گردن مردم می اندازه. کار همشهری هم شده فقط دفاع از مسئولین بدون این که اهمیتی برای نقد و نظرات و پیشنهادات مردم قائل باشه. بیخودترین سایت خبرگذاری ایرانی هستی که دیدیم.