ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۲ بدون اطلاع قبلی وارد شهر پیکالیووا شد که در آن زمان دچار بحران اقتصادی بود. پوتین با استفاده از خشم کارگران شهر، مدیران و سرمایه‌داران یکی از کارخانه‌های بزرگ شهر (UC Rusal) را در جلسه‌ای گرد هم آورد و آنها را با الفاظی چون «سوسک»، «بی‌کفایت» و «بی‌مسئولیت» تحقیر کرد.

به گزارش همشهریانلاین به نقل از اعتمادآنلاین، ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۲ بدون اطلاع قبلی وارد شهر پیکالیووا شد که در آن زمان دچار بحران اقتصادی بود. پوتین با استفاده از خشم کارگران شهر، مدیران و سرمایه‌داران یکی از کارخانه‌های بزرگ شهر (UC Rusal) از جمله اولگ دریپاسکا، یکی از متنفذان (الیگارش‌های) ارشد روسیه را در جلسه‌ای گرد هم آورد و پیش از وا داشتن‌شان به امضای تعهدنامه برای بازگشایی کارخانه، آنها را با الفاظی چون «سوسک»، «بی‌کفایت» و «بی‌مسئولیت» تحقیر کرد و این افراد را مسئول گروگان گرفتن هزاران کارگر دانست.

یکی از مشکلات ساختاری نظام‌های اقتدارگرا این است که با از میان بردن جامعه مدنی و نهادهای آزاد و مستقل، به عنوان واسط و میانجی بین حاکمان و مردم، دخالت مستقیم رهبران سیاسی را در مشکلات خرد اقتصادی با هدف نجات اقتصاد ضروری می‌نمایاند.

این در حالی است که با تضعیف هرچه بیشتر نهادها و اصناف مستقل، عملاً امکان تحقق عدالت اقتصادی و شغلی به التفات و اراده رهبران وابسته می‌شود، و مشکلات ساختاری به «افراد» محدود خواهد شد. در چنین شرایطی هرگونه بهبود احتمالی در وضعیت اقتصادی نیز به دلیل وابستگی آن به «افراد»، شکننده و مقطعی خواهد بود.

کد خبر 567013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha