بررسی درخواست نحوه نگهداشت مسیل‌های تهران به دلیل ابتلای صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به کرونا به تعویق افتاد.

صفا صبوري ديلمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس دستور جلسه امروز یکشنبه شورای شهر تهران قرار بود گزارشی از سوی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد ایجاد رویه در مدیریت آب‌های سطحی و برقراری هزینه‌کرد به صورت جاری در ارتباط به پروژه‌های توسعه نگهداشت مدیریت آب‌های سطحی ارایه شود اما به دلیل ابتلای صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، این موضوع به تعویق افتاد.

در ابتدا محسن هاشمی با بیان اینکه معاون فنی شهرداری به کرونا مبتلا شده و با توجه به حساسیت موضوع و بارندگی‌های اخیر، وی معاونش را برای قرائت گزارش به شورا فرستاده است گفت: اما اعضای شورا باید تصمیم بگیرند که معاون مربوطه می‌تواند به جای معاون شهردار گزارش را قرائت کند یا نه؟

در ادامه، محمد سالاری با تاکید بر اینکه لازم است معاون شهردار گزارش را قرائت کند، گفت: با توجه به موضوع گزارش باید خود معاون مربوطه در صحن حاضر باشد و از این پیشنهادی که دادند، دفاع کند.

اما مجید فراهانی در مخالفت با این نظرات گفت: ما در تهران بیش از 500 کیلومتر معابر سیلابی و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی داریم که هیچ مجموعه‌ای در شهرداری متولی آن نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه خودمان در برنامه سوم توسعه معاونت عمرانی و شرکت خاکریزآب مدیریت مسیل‌ها را برعهده دارند، گفت: این در حالی است که شرکت خاکریزآب، تنها به حفر و ایجاد کانال‌ها نظارت داشته و برای نگهداشت آن اختیاری ندارد و از آنجایی که بودجه‌هایشان پیمانکاری است در مورد نگهداشت، منابع لازم برای  نیروی انسانی می‌خواهند و باید اعتبارات جاری برای آنها در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله‌شان پرداخت به نیروی انسانی است چراکه اجازه پرداخت جاری ندارند، گفت: بر همین اساس برای حل این مشکل‌شان؛ نامه رسمی نوشتند و اجازه می‌خواهند برای نگهداشت 530 کیلومتر به صورت جاری از بودجه استفاده کنند اما حالا معاون مربوطه بیمار شده و نمی‌تواند از این نامه دفاع کند و می‌بینید که الان بارندگی شروع شده و نباید نیروهای شهرداری در تحریم بیش از حد باشند و تنها دغدغه‌شان جور کردن پول برای پرداخت باشد.

در ادامه افشین حبیب‌زاده نیر گفت: معاون مربوطه روزهای آخر کرونا را می‌گذراند و اجازه دهیم که هفته آینده معاون مربوطه بیاید و خیلی هم دیر نمی‌شود.

محسن هاشمی نیز با پذیرش نظر اعضا در مورد مسکوت ماندن بررسی این نامه تا زمان بهبودی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: پس مراقب باشید سیل در این هفته نبردتان تا کرونای صفا صبوری تمام شود.

کد خبر 566901
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha