یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با نخستین بارش برف در سال جاری گردنه عسل‌کشان در محور بازفت کوهرنگ به مسجد سلیمان خوزستان بسته شد.

برفروبی گردنه تته اورامانات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عزیزالله روشن افزود: این محور سخت‌گذر که راه ارتباطی اصلی ۱۵ روستای بخش بازفت با شهر چلگرد به‌شمار می‌رود تا بهار سال آینده مسدود می‌ماند و سپس به همت راهداران بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: سایر محورهای ارتباطی استان باز است و تردد در این محورها روان گزارش شده است. این در حالی است که رانندگان باید برای تردد در محورهای سخت‌گذر، کوهستانی و برف‌گیر خودروهای خود را مجهز به زنجیرچرخ کرده باشند تا با مشکل تردد مواجه نشوند.

روشن با اشاره به آمادگی ۴۲ گروه(اکیپ) راهداری در قالب ۴۵۰ نیرو در محورهای ارتباطی استان، تصریح کرد: همچنین ۴۲ راهدارخانه فعال در استان تجهیز و برای راهداری زمستانه آماده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و برف‌خور نیز تجهیز شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

روشن به رانندگان توصیه کرد در فصل سرما و بارش برای تردد در محورهای ارتباطی زنجیرچرخ و سایر وسایل ایمنی همراه خود داشته باشند و از ترددهای غیرضرور در محورهای ارتباطی برف‌گیر و سخت‌گذر خودداری کنند.

سامانه بارشی فعال در استان چهارمحال و بختیاری که از روز پنجشنبه فعالیت خود را آغاز کرده ۲۳ سانتی‌متر برف در ایستگاه چلگرد به همراه داشته است. میزان برف در گردنه‌ها و ارتفاعات این شهرستان بیش از ۳۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 566889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha