یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین موفق به ساختن دستگاه ضدعفونی‌کننده الکترواپتیکی محیط از ویروس‌های مرگبار کرونا، سارس و آنفلوانزا شد.

دستگاه ضدعفوني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: پس از همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضا برای انواع دستگاه‌های ضد عفونی کننده سطوح و محیط به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

مصطفی مافی افزود: با توجه به این موضوع، یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری قزوین با داشتن متخصصان جوان و متعهد در رشته‌های علوم آزمایشگاهی فیزیک، الکترونیک، مکانیک و… در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته صنعتی و آزمایشگاهی توانست یک دستگاه ضدعفونی الکترواپتیکی منحصر به فرد با نام تجاری “ViruNot” تولید کند.

وی اظهارکرد: این محصول با بهره گیری از تابش پر انرژی در محدوده طیف الکترومغناطیس با فرکانس و توان مصرفی مناسب قادر است تا ویروس‌های مرگبار شامل کرونا، آنفلوانزا، سارس، راینو و کلیه میکروب‌ها و باکتری‌ها را از طریق شکستن نیروهای مولکولی از بین ببرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اضافه کرد: از دیگر مزایای این محصول می‌توان به ضدعفونی کردن اشیا و لوازم جانبی به ویژه وسایلی اشاره کرد روزانه استفاده می‌شود و امکان شست و شو و پاکسازی کامل آنها وجود ندارد،

مافی گفت: از این محصول که در مدت زمان بسیار کوتاه، عمل ضدعفونی را به انجام می‌رساند، می‌توان در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای ضدعفونی لوازم پزشکی، دندانپزشکی و ابزار و لوازم بخیه استفاده کرد.

وی بیان کرد: همچنین از این محصول می‌توان در داروخانه‌ها، محیط‌های اداری، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و حتی برای مصارف شخصی شامل پاکسازی موبایل، تبلت، عینک، ساعت مچی، جواهرات، کلید، عطر، اسباب بازی، لوازم کودک، دسته چک، پول و… استفاده کرد.

کد خبر 566561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha