یک بررسی جدید در میان کارکنان مراقبت بهداشتی خط اول مبارزه با کرونا در بریتانیا نشان می‌دهد بسیار بعید است کسی دست کم در شش ماه اول پس از نخستین عفونت کرونا دوباره به عفونت با این ویروس دچار شود.

covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این یافته‌ها باید تاحدی به بیش از ۵۱ میلیون نفری که در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، اطمینان خاطر دهد.

دیوید آیر، استاد بهداشت جمعیت در بخش نافیلد دانشگاه آکسفورد یکی از این پژوهشگران دخیل در این بررسی می‌گوید: «این خبر واقعا خوبی است، چرا که دست کم در کوتاه‌مدت اغلب افرادی که دچار کووید-۱۹ می‌شوند، دوباره ان را نخواهند گرفت.»

موارد معدود گزارش‌شده از عفونت دوباره با کروناویروس جدید این نگرانی را ایجاد کرده است که ایمنی ناشی از عفونت با این ویروس کوتاه‌مدت باشد و افراد بهبودیافته ممکن است به سرعت دوباره بیمار شوند.

اما نتایج این بررسی که در یک گروه کوهورت از کارکنان مراقبت بهداشتی در بریتانیا در فاصله ماه‌های آوریل تا نوامبر انجام شد که در معرض بیشترین خطر دچار شدن به کووید-۱۹ هستند، نشان داد که موارد عفونت‌ دوباره بسیار نادر هستند.

آیر می‌گوید: «دچار شدن به عفونت کروناویروس جدید باعث ایجاد محافظت در برابر عفونت دوباره در اغلب افراد برای دست کم شش ماه می‌شود. ما هیچ عفونت‌ علامت‌دار جدیدی در هیچکدام از شرکت‌کنندگان که آزمایش آنتی‌بادی‌هایشان مثبت بود، نیافتیم.»

البته یافته‌های این بررس هنوز بوسیلهه دانشمندان دیگر بازبینی نشده است، اما پیش از بازبینی روی سایت MedRxiv منتشر شده است.

بررسی بر روی این گروه ادامه می‌یابد تا معلوم شود محفاظت در برابر عفونت دوباره آیا بیش از شش ماه هم به طول می‌انجامد یا نه.

کد خبر 566493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha