انتشار فیلمی از تخریب سرپناه یک زن سرپرست خانوار هرمزگانی در شبکه‌های اجتماعی، بازتاب گسترده‌ای داشت که به همین دلیل مسئولان استان هرمزگان نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

تخریب سرپناه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این زن سرپرست خانوار پس از تخریب خانه (اتاقک) اقدام به خودسوزی کرد و هم اکنون با ۱۷درصد سوختگی در بیمارستان بستری است.

  • شهردار بندرعباس فراخوانده شد

بازرسی کل استان هرمزگان در واکنش به حادثه تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار شبانه شهردار و عوامل موضوع برای پاسخگویی فراخواند.

بازرس کل استان هرمزگان با انتقاد شدید از حادثه پیش آمده در خصوص تخریب منزل زن سرپرست خانوار هرمزگانی اظهار کرد: به محض اطلاع از موضوع بازرسی کل استان هرمزگان ضمن ورود قاطعانه و سریع ساعاتی پیش با فراخواندن شبانه شهردار و عوامل دخیل در تخریب برای پاسخگویی ضمن تذکر شدید به عوامل موضوع دستور رفع مشکل را به قید فوریت صادر شد.

رضا مختاری افزود: در این خصوص با عوامل و مقصرین موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهیم داشت.

وی با ابراز ناراحتی از این اتفاق که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده، گفت: این پرونده به صورت ویژه در دست بررسی است و تا حصول نتیجه به طور جدی و مستمر پیگیری خواهد شد.

بازرس کل استان هرمزگان گفت: درست است که تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی مجاز نیست و امری غیرقانونی است، اما می‌شد به نوعی مناسب به دور از حادث شدن این گونه مسایل قانون را  به صورت صحیح و درست اعمال کرد.

  • کمک فوری برای خاواده آسیب دیده

دادستان بندرعباس نیز در این‌باره گفت: پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شده و چگونگی رویداد در دست بررسی است.

مجتبی قهرمانی افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

  • برخورد با عاملان تخریب  

 استاندار هرمزگان هم با انتقاد از تخریب منزل زن سرپرست خانوار، بر برخورد اداری و قضایی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تاکید کرد.

فریدون همتی گفت: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. هرچند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه به طور کامل مشهود بوده است. به همین دلیل بنده به‌جای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عذرخواهی می‌کنم.

  • عیادت از مصدوم حادثه تخریب دربندرعباس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هم با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد.

علی صالحی ضمن عیادت از مصدوم این حادثه و دیدار با اعضای خانواده او درجریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان او قرار گرفت.

وی در این رابطه گفت: براساس گزارش مسئولان بیمارستان، روند درمان مصدوم ادامه دارد و کادر درمانی با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

صالحی با بیان اینکه همه خدمات بیمارستانی برای فرد مصدوم، رایگان خواهد بود و باید طول درمان او نیز به صورت کامل طی شود، تأکیدکرد: آنچه در مورد تخریب محل سکونت این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه عملکرد مسئولان و کارکنان شهرداری و نحوه برخورد با آنچه از سوی آنها غیرقانونی خوانده شده، به طور دقیق در دست بررسی است.

کد خبر 566384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha