یک روانشناس بریتانیایی گزارشی از تحلیل شخصیت و روحیات افراد با توجه به نحوه گرفتن فرمان اتومبیل آنها در حین رانندگی ارائه کرده و تاکید دارد مدل قرارگیری دست، شخصیت و روحیات راننده را نشان می‌دهد.

شخصیت‌شناسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، دیلی‌میل در گزارشی مصور از این تحقیق به نقل از دکتر لوهانی نور نوشت: نحوه‌ای که راننده دست خود را روی فرمان قرار می‌دهد می‌تواند شرایط روحی او و شخصیتش را نمایان کند.

او در عین حال خاطرنشان کرد: ما انسان‌ها معمولاً تحت تاثیر شرایط پیرامونی خود قرار می‌گیریم و شبیه یکدیگر نیستیم. در واقع ما همواره در هر موقعیتی تلاش می‌کنیم شخصیت خود را بازسازی کنیم.

برخی از روش‌های قرار گرفتن دست و تحلیل شخصیت افراد از نگاه این پژوهشگر چنین است:

شکل ۱۰ و ۱۰ دقیقه

این همان روشی است که مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به هنرآموزان آموزش می‌دهند. معمولاً اشخاصی از این روش استفاده می‌کنند که کمال‌گرا هستند، به جزئیات توجه می‌کنند و همه چیز را به طور ایده‌آل انجام می‌دهند.

روش ساده: دست راست زیر فرمان قرار می‌گیرد

بیانگر سادگی است؛ فردی که این روش را به کار می‌گیرد به استفاده حداقلی از منابع تمایل دارد، معمولاً دوستان زیادی ندارد و مایل به زیاده‌گویی هم نیست. این فرد معمولاً از واژه‌های صریح برای بازگو کردن احساس خود استفاده می‌کند.

۲ دست زیر فرمان

کسانی که از این روش استفاده می‌کنند دارای شخصیت رهبری بوده و ظرفیت قاطعیت را دارند. اعتماد به نفس بالایی دارند و معمولاً دیگران برای مشورت به آنها مراجعه می‌کنند. آنها زمان طولانی‌تری را صرف یافتن شریک زندگی خود می‌کنند.

۲ دست زیر فرمان، کف دست به سمت بالا

معمولاً این مدل را اشخاصی به کار می‌برند که شخصیت حمایتگر دارند و حامی دوست و افراد خانواده محسوب می‌شوند. آنها هر دستاوردی را که محقق می‌شود مایه افتخار می‌دانند. این افراد شنونده خوبی هستند، شخصیت مثبت‌گرایی داشته و ابتکار عمل دارند. از همین رو این افراد از اولین کسانی هستند که دیگران به آنها برای حمایت و مشورت مراجعه می‌کنند.

یک دست در بالای فرمان

اگر شما جزو کسانی هستید که از این روش در رانندگی کردن استفاده می‌کنند، باید گفت شما شخصیتی آرام دارید که تمایل به آرامش دارد، چندان زندگی را جدی نمی‌گیرید و حتی در شرایط سخت هم احساس استرس نمی‌کنید.

یک دست در وسط فرمان

استفاده از این روش بیانگر شخصیت ماجراجوی فرد است، این فرد به دنبال هیجان است تا مردم حسرت زندگی و راحتی‌اش را بخورند.

۲ دست در وسط فرمان

اگر از چنین روشی در رانندگی استفاده می‌کنید، شخصیت دیپلماتی دارید و معمولاً از کشمکش‌ها و منازعات دوری می‌کنید. افرادی که به این شکل رانندگی می‌کنند عموماً بیشتر از دیگران راه را برای بقیه راننده‌ها باز می‌کنند و در زمان وقوع اختلاف نقش میانجی را ایفا می‌کنند.

محکم گرفتن فرمان خودرو 

اگر کسی فرمان را به این شکل گرفت روشن است که دچار استرس است و همواره احساس نگرانی می‌کند، اما این کار همیشه هم بد نیست چون بیانگر آن است که فرد شخصیت بسیار دقیقی دارد و سعی می‌کند از صحیح بودن رفتارش اطمینان حاصل کند.

کف دست روی مرکز فرمان

چنین فردی سلطه‌گراست و سرش بسیار شلوغ است. او برای دیگران وقت ندارد و زمان مناسبی هم برای حل مشکلات خود اختصاص نمی‌دهد، در عین حال اطرافیان جرات و شهامتش را در رسیدن به موفقیت می‌ستایند و به او در انجام وظایف دشوار تکیه می‌کنند.

کد خبر 566355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha