چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

استان اصفهان پذیرای شماری از مهاجران و اتباع خارجی به تعداد ۳۵۰ هزار نفر است و انواع خدمات بهداشتی و درمانی به آنها ارائه می‌شود.

درمان اتباع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، استان اصفهان پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی میزبان بیشترین تعداد اتباع و مهاجران خارجی است که اغلب آنها اتباع افغانستان و بقیه از کشورهایی مانند عراق، سوریه و پاکستان هستند. انواع خدمات از سال‌های دیرباز به اتباع خارجی در استان اصفهان ارایه می‌شد به طوری که بر اساس آخرین آمار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خدمات بهداشتی مانند واکسیناسیون، ایمن‌سازی فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال و مراقبت‌های بیماری‌های واگیر و غیر واگیر به ۳۵۰ هزار تبعه خارجی ارایه می شود.

حدود ۲۰ هزار کودک زیر پنج سال خانواده های مهاجران و اتباع خارجی ساکن استان اصفهان در هر سال زیر پوشش طرح ایمن‌سازی خانه به خانه قرار گرفتند، قطره فلج اطفال دریافت کردند و علیه این بیماری واکسینه شدند. واکسیناسیون و عملیات ایمن سازی تکمیلی سالانه خانه به خانه فلج اطفال ویژه اتباع بیگانه و مهاجران خارجی باتوجه به حساسیت ویژه حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشورمان و همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان که هنوز فلج اطفال در آنها ریشه کن نشده است اجرا می شود.

طاهره چنگیز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: جامعه پزشکی و بهداشتی اصفهان تبعیضی بین هموطنان و اتباع خارجه قائل نیستند تا جایی که خدمات بهداشتی به اتباع خارجی بصورت رایگان انجام می‌شود. نگاه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جامعه پناهنده و مهاجران بشردوستانه و برادرانه است که تلاش همه کارکنان این دانشگاه در جهت کمک به سلامت جامعه بدون در نظر گرفتن نژاد و ملیت در شرایط همه‌گیری کروناست.

وی با اشاره به تحمیل هزینه‌های سنگین درمان پناهندگان و مهاجران بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر بر نظام درمانی کشور، خواهان مشارکت جدی‌تر نهادهای بین‌المللی، گسترش پوشش بیمه و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه شده است.

اسماعیل اختر، کارشناس امور پناهندگان و اتباع خارجی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: همه خدمات بهداشتی و درمانی اولیه بدون توجه به مسائلی مانند کارت اقامت داشتن یا نداشتن به همه اتباع خارجی در این استان ارایه می‌شود و زیر پوشش مراقبت‌هایی مانند واکسیناسیون کودکان و زنان باردار، بهداشت روان و تغذیه، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، آزمایش‌های بدو تولد، فشار خون، تالاسمی و دیابت و شناسایی بیماران مبتلا به سل، مالاریا و وَبا قرار دارند.

وی با بیان اینکه در دوران همه گیری کرونا نیز انواع خدمات آموزشی، مراقبتی و درمانی به اتباع خارجی ارائه شده و هیچ تفاوتی از نظر کمیت و کیفیت وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: تعدادی از اتباع خارجی که در اصفهان جزو موارد مثبت ابتلا به کرونا بودند مورد پیگیری های بهداشتی و درمانی قرار گرفتند و حتی دولت هزینه درمان تعدادی از آنها را که دارای وضعیت مالی چندان مناسبی نبودند تقبل کرد.

بیشتر اتباع خارجی در استان در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، لنجان، برخوار، شاهین‌شهر و میمه، شهرضا و مبارکه ساکن هستند.

کد خبر 566042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha