فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخباری که درباره منع برخی از گزینه‌های احتمالی از کاندیداتوری چقدر جدی و ریشه‌دار است، گفت: ریشه‌ای دارد که ظاهرا به مقام معظم رهبری می‌رسد. البته من هم شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی را که از ایشان حکم داشتند و دارند از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری منع کرده‌اند.

محمدباقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، عباس سلیمی‌نمین، احتمال ورود هم‌زمان آقایان رئیسی و قالیباف به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را رد می‌کند. او به نامه نیوز گفت: «این گزاره دو تعارض با خرد جمعی داد. اول اینکه آقای رئیسی وارد قوه قضائیه شده، الان بر مسائل این قوه مشرف شده و اقداماتی را نیز برای سالم‌سازی این قوه آغاز کرده‌اند و راه درازی تا هدف دارند؛ بنابراین خیلی مطابق خرد جمعی نیست که این قوه بسیار تعیین‌کننده و حساس را رها کنند و به بحث کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد شوند.

به نظر من اگر این کار را بکنند با توجه به سوابقشان در این قوا و اقداماتی که آغاز کرده‌اند، اگر در نیمه راه رها کنند، تأثیرات بسیار نامطلوبی خواهد داشت». وی در پاسخ به اینکه کاندیداتوری آقای قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر منطقی است؟ گفت: «وضعیت آقای قالیباف فرق می‌کند. او چند ماه است که در رأس یک قوه قرار گرفته و این‌گونه نیست که مثلا تجربیات بسیار زیادی درباره قوه مقننه داشته باشد و ما نادیده‌گرفتن این تجربیات را خلاف عقل و منطق بدانیم. آقای قالیباف مدتی در قوه بوده‌اند و این ضرورت احساس شود، درباره ایشان منعی نیست.

البته اگر فرد توانمندتر و لایق‌تر از آقای قالیباف باشد، قطعا ماندن قالیباف در قوه مقننه ضروری خواهد بود. اما اگر فرد توانمندتری نداشتیم، خیلی خلاف منطق نیست که او از قوه مقننه بیاید و در قوه مجریه قرار بگیرد».

وی اخبار منتشرشده درباره منع‌شدن قالیباف از کاندیداتوری را صحیح ندانست و گفت: «قطعا صحت ندارد. این منع به جاهایی مثل بنیاد مستضعفان و مثل آن مربوط است و گفته شده که این آقایان اگر می‌خواهند کاندیدا شوند اول باید استعفا دهند و نمی‌توانند هم‌زمان که حکم رهبری را دارند، کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند».

کد خبر 565948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha