هر کسب‌وکاری که داشته باشید، مطمئناً اس ام اس مارکتینگ بخش مهمی از تبلیغات آن را تشکیل می‌دهد.

image-20201117092218-1.jpeg

دلیل آن هم این است که اکثر کسب‌وکارها (به‌خصوص کسب‌وکارهای آنلاین) برای اطلاع‌رسانی از ارسال پیامک استفاده می‌کنند، چراکه این روش نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بسیار کم‌هزینه‌تر و پربازده‌تر است. اگر شما هم قصد دارید که یک سامانه پیامکی راه‌اندازی کنید، در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های ضروری یک سامانه پیامکی خوب و در نهایت، روش راه‌اندازی آن را بررسی کنیم.

سامانه پیامکی چیست؟

پنل اس ام اسی یا سامانه پیامکی یک پنل ارسال پیامک است که با استفاده از آن می‌توانید برای مشتریان کسب‌وکار خودتان پیامک ارسال کنید. با خرید سامانه پیامکی دیگر نیازی به ارسال پیامک تکی به مشتریان را نخواهید داشت.

کافیست بانک شماره خودتان را کامل کنید و با یک کلیک، برای تمامی آن‌ها پیامک ارسال کنید. جالب است بدانید سامانه‌ های پیامکی کاملاً تحت وب هستند و نیازی به نصب نرم‌افزارهای سنگین روی کامپیوتر یا موبایل را ندارند! پس تنها نیاز است که سیستم خودتان را به اینترنت وصل کنید و با استفاده از اطلاعات کاربری خود، وارد پنل ارسال پیامک شوید.

در ایران سرویس‌دهنده‌های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن‌ها، قابلیت‌های متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

یکی از بهترین سرویس‌دهنده‌ها، سامانه ملی پیامک است که با هزینه‌ رقابتی و مناسب، یک پنل قدرتمند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

معمولاً از سامانه پیامکی برای ارسال پیامک استفاده می شود اما با استفاده از سرویس‌های ملی پیامک به‌راحتی می‌توانید پیامک‌های کاربران را دریافت هم بکنید. درواقع خطوط اختصاصی این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد مسابقه یا دریافت پیشنهادات کاربران استفاده کنید.

ویژگی‌های ضروری برای خرید و راه اندازی سامانه پیامکی چیست؟

اگر قصد راه ‌اندازی و خرید سامانه پیامکی را دارید، ابتدا باید ببینید که چه امکاناتی نیاز دارید! معمولاً امکاناتی که یک کسب‌وکار به آن نیاز دارد، با امکانات کسب‌وکارهای دیگر متفاوت است. به همین دلیل بهتر است ابتدا ببینید که به چه امکاناتی نیاز دارید تا در وقت و هزینه خودتان صرفه‌جویی کنید. همچنین توصیه میکنیم حتما با دقت زیاد قرارداد خرید پنل اس ام اس را بررسی نمایید.

به‌طور کلی چند ویژگی بسیار مهم وجود دارد که هر کسب‌وکاری باید برای خرید سامانه پیامکی به آن توجه کند.

۱) محیط کاربری ساده و کاربرپسند

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک پنل پیامک حرفه‌ای، ساده و کاربرپسند بودن آن است. به عبارت ساده‌تر، کاربران باید بتوانند به بخش‌های مختلف پنل پیامک خودشان به‌سادگی دسترسی داشته باشند و از کارکردن با آن لذت ببرند.

گاهی اوقات سرویس‌دهنده‌های پنل پیامک، پنل‌های بسیار پیچیده‌ای دارند و این باعث می‌شود تا کاربران نتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. همین مسئله منجر می‌شود تا کاربران قید استفاده از پنل پیامکی را بزنند و از آن استفاده نکنند. این در حالی است که اگر یک پنل پیامک مناسب انتخاب کنید، هرگز با این مشکلات مواجه نمی‌شوید و از امکانات آن حداکثر استفاده را می‌کنید.

۲) پشتیبانی از تمام اپراتورهای فعال در کشور

مشتریان کسب‌وکارها تنها از یک اپراتور استفاده نمی‌کنند! بنابراین یکی از قابلیت‌های پنل پیامکی باید پشتیبانی از تمام اپراتورهای فعال در کشور باشد. گاهی اوقات خطوط برخی از سرویس‌دهنده‌ها توسط اپراتورها مسدود شده است که در این صورت شما نمی توانید به تمام اپراتورها پیامک ارسال کنید. بنابراین بسیار مهم است که پنل پیامکی که خریداری می‌کنید، امکان ارسال پیامک به تمام شماره‌های فعال در سراسر ایران را داشته باشد. مهم‌ترین اپراتورهای ایران همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند که مشتریان هر کسب‌وکار از هر سه اپراتور استفاده می‌کنند.

۳) بانک اطلاعاتی کامل بر اساس ویژگی‌های مختلف

کسب‌وکارها برای آن که بتوانند تبلیغات هدف‌مندی داشته باشند، باید بتوانند به گروه‌های مختلفی پیامک ارسال کنند. به‌عنوان مثال اگر یک کسب‌وکار در حوزه لوازم آرایشی دارید، مخاطبان شما خانم‌ها هستند و اگر بخواهید به تمام خانم‌های ایران یا یک منطقه خاص پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، باید به یک بانک اطلاعاتی کامل دسترسی داشته باشید.

خوش‌بختانه سامانه ملی پیامک این امکان را در اختیار شما قرار داده است و می‌توانید از بانک اطلاعاتی بسیار کاملی استفاده کنید. به عبارت ساده‌تر، شما می‌توانید به اصناف مختلف، مشتریان با یک ویژگی خاص، افراد ساکن در یک شهر یا منطقه خاص و... دسترسی داشته باشید.

چهار) گزارش‌های کامل

اگر قصد استفاده از پیامک برای تبلیغات کسب‌وکار خودتان را دارید، باید بتوانید گزارش‌های کاملی را در اختیار داشته باشید. معمولاً پنل‌های پیامکی گزارش‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهند، اما گزارش برخی از آن‌ها کامل نیست! به عبارت ساده‌تر شما باید بدانید که چه تعداد از پیامک‌های ارسالی‌تان به دست افراد مختلف رسیده است.

این مسئله به شما کمک می‌کند تا اگر از پنل پیامکی مناسبی استفاده نمی‌کنید، آن را تغییر دهید. ملی پیامک گزارش‌های کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید برای بازاریابی پیامکی خود در قدم‌های بعدی از آن استفاده کنید.

۵) پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته

یکی دیگر از ویژگی‌های سامانه پیامکی مناسب پشتیبانی قوی و ۲۴ ساعته است تا اگر با مشکل خاصی مواجه شدید، در هر ساعتی از شبانه روز بتوانید مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنید. بسیاری از سامانه‌های پیامکی پشتیبانی ۲۴ ساعته ندارند و اگر در زمان تعطیلی یا روزهای تعطیل با مشکل مواجه شوید، باید تا اولین ساعت کاری صبر کنید!

این در حالی است که اگر تعداد درخواست‌های پشتیبانی زیاد باشد، ممکن است این زمان تا چندین ساعت یا چندین روز هم طول بکشد.

چگونه یک سامانه پیامکی راه اندازی کنیم؟

اگر قصد استفاده از پنل پیامکی را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سامانه ملی پیامک است. در ملی پیامک پنل‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که متناسب با انواع کسب‌وکارهاست.

شما می توانید برای تهیه هر یک از پنل‌های پیامکی به وبسایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com  مراجعه کنید و پنل پیامکی موردنظرتان را خریداری کنید.

همچنین امکان استفاده از خطوط اختصاصی هم وجود دارد که به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کنید.

اگر سوالی هم دارید، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ تماس برقرار کنید و از تیم مشاوره و پشتیبانی ملی پیامک راهنمایی بگیرید تا بتوانید بهترین پنل را برای ارسال پیامک انتخاب کنید.

کد خبر 565728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha