«فاصله گرفتن دانش‌آموزان از محیط مدرسه می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیر داشته باشد و به همین دلیل امتحان نوبت اول دانش‌آموزان استان کرمان ۱۰۰ درصد حضوری برگزار می‌شود.» این چکیده سخنان مدیر کل آموزش و پرورش کرمان در روزهایی که کرونا هر روز حدود ۵۰۰ ایرانی را به کام مرگ می‌کشاند.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش با مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه شیوع کرونا وضعیت نهاد تربیتی و آموزشی را نه فقط در بحث آموزش و تربیت دانش‌آموزان که در همه موارد به مخاطره انداخته است، افزود: باید از هر فرصتی برای آموزش دانش‌آموزان در آموزش دروس و مسائل تربیتی و پرورشی بهره گرفت.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه امروز ناگزیریم آموزش‌ها را در بستر فضای مجازی به دانش‌آموزان ارائه دهیم، اظهار کرد: امروز رسالت بزرگی بر دوش داریم و باید از تمام ظرفیت‌های درون و برون استانی به ویژه در خصوص آموزش‌های مجازی استفاده کنیم. وجود اطلس آموزشی ضرورتی است که به رصد و پایش وضعیت دانش آموزان کمک می‌کند و اصلی انکارناپذیر است که اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی و تاکید بر انجام آن لازم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: از آموزش هیچ دانش‌آموزی نباید غافل شویم اما خانواده‌هایی هستند که همکاری نمی‌کنند که باید مدیران مدارس و رئیس آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه موضوع را پیگیری کنند. افراد فاقد ابلاغ باید مشخص شوند و بر کار تک‌تک دانش‌آموزان و معلمان باید نظارت جدی داشته باشیم زیرا معلم رکن اصلی آموزش است و استمرار جریان یاددهی و یادگیری از ضرورت‌های این دوران حساس است.

اسکندری گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی باید بررسی شود و طرح نماد جزو برنامه‌هایی است که همه باید زیر پوشش قرار بگیرند. همه باید توجیه شوند که نحوه آموزش فرق کرده و مدارس تعطیل نیست. مطالبه اولیا و معلمان در مناطق روستایی و دورافتاده بر آموزش حضوری دانش‌آموزان است که درصدد هستیم مجوز تشکیل حضوری کلاس‌ها را بگیریم.

کد خبر 565499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha