دلار تهران پس از کش و قوس های فراوان در یک محدوده نسبی تثبیت شده است. مرز ۲۷ هزار تومان، مرزی است که فعلا دلار با آن درگیر است.

دلار هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، اگر بازار ارز نتواند طی روزهای آتی بالای ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت شود، نشانه ای از ضعیف بودن روند افزایشی است.

علاوه بر این سیگنال‌های بنیادی فعلا بازار را بلاتکلیف نگه داشته است. فعلا مچ اندازی اخبار، در قیمت ۲۷ هزار تومان برنده ندارد، اگر قیمت به سمت سطوح پایین تر حرکت کند، به این معنی خواهد بود که جبهه اخبار مثبت در حال پیشروی است و از واقعیت بیشتری برخوردار است.

فعلا سردسته این اخبار آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران به خصوص در کره جنوبی است. اگر قیمت نزولی شود، به این معنی خواهد بود که بازار خبر را جدی گرفته است. اگر این خبر جدی شود و رسما مورد تایید قرار گیرد، ریزش قیمت دلار ناگزیر خواهد شد. البته در برابر این خبر می‌تواند اولین سیگنال از دولت بایدن هم‌تراز باشد، اگر این سیگنال وقف مراد بازار نباشد، می‌تواند بر خبر اول غلبه کند؛ اما اگر سیگنال دولت دموکرات موجب افول انتظارات شود، سطوح زیر ۲۰ هزار تومان در کوتاه مدت در دسترس قرار می‌گیرد.

  • تحلیل تکنیکال دلار

برخی تحلیلگران تکنیکال دلار همچنان معتقدند که بازار در حال سپری کردن آخرین راندهای افزایشی است و انرژی بازار برای قله شکنی در حال اتمام است.

سیگنال اولیه صرافی ملی امروز کاهشی بوده است. این مسئله نشان می دهد که بازارساز پیش بینی کاهش از بازار امروز را دارد. مسیر درهم نیز هم جهت با صرافی حرکت کرده است. کف بعدی قیمت دلار در بازار امروز در ۲۶,۴۰۰ تومان قرار دارد. سقف اولیه نیز فعلا محدوده ۲۶,۸۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

کد خبر 565220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha